Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Slippe unna innlevering av norsk bok

Anbefalte innlegg

Hmm, ja. Jeg går i niende klasse, og lærerne har bestemt seg for å ta inn norsk bøkene for å sjekke lekser. Jeg har ikke gjort en del lekser i norsk, og lurer på en måte å slippe unna. Tror kanskje jeg blåser i det, niende teller tross alt ikke. Men tror du unnskyldningen at jeg kastet den gamle norskboka fordi den var full holder? Og leverer inn en ny, med oppgavene fra denne perioden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Den ligger på loftet et sted, for vi hadde nettopp vårrengjøring. Hvis du vil kan jeg sikkert lete etter den i et par timer, men det er ikke sikkert at jeg finner den. Det er jo også en sjanse for at noen har kastet den ved en feiltagelse, men jeg skal sjekke."

Og så leverer du inn en ny bok med masse oppgaver, som du har skrevet dritbra. Da snakker vi ordentlige svar, ikke bare en halv linje.

Om det ikke gjør at det blir helt okey for læreren, blir det ihvertfall bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Hvis læreren ikke ga beskjed om dette i forkant, kan han ikke komme nå og forvente at alle tar vare på skrivebøkene sine. Si du har pælmet den.

Jeg kaster alltid skrivebøker, men regelbøkene kaster jeg ikke. :p

Uansett, sier jeg tror jeg har kasta den når de spør etter den. Hvis jeg ikke er dårlig i morra, er i dårlig form nå. :S

Endret av Crashking
Lenke til kommentar

Det at du ikke gjør det skolearbeidet det er lagt opp til å gjøre, går jo bare ut over deg selv.

Når det er sagt, er det en veldig merkelig taktikk å samle inn bøker for å sjekke hva som er gjort, når det ikke er avtalt i forkant. Såpass respekt for elevene sine bør man ha, noe annet er rett og slett uprofesjonelt.

Har de ikke planlagt hvordan de har tenkt å evaluere arbeidet ditt i forkant av gjennomføringen? Synes dette høres merkelig ut. Man bør ha planer på hva som skal gjøres, hvordan det skal gjøres, og hvordan det skal evalueres. Disse planene bør elevene være kjent med.

Jeg synes du skal stille, på en høflig og skikkelig måte, spørsmål rundt dette, og forklare at siden du ikke visste, så har du kastet. Hvis du er lur, bruker du ikke ordet "uprofesjonell".

Har du slurvet med skolejobbingen, er det jo som sagt ditt problem. Det er ikke så lite å gjøre i norsk skole at de fleste kan slappe av, for så å skjerpe seg det siste halve året i tiende. Da går de fleste på en smell.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...