TwiiK Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hei. Har adsl fra Nextgentel og speedtouch routeren gir meg hodepine: - Det virker som det er helt tilfeldig om og når man har strict eller open NAT på xbox 360'en - Forwarder jeg porter for pcen i forhold til det å hoste servere, spille Peer to peer o.l så virker det som de ikke har noen effekt - Klarer ikke finne noe sted å sette DMZ Vil derfor ha ny router som tillater meg å spille online peer to peer på pc, samt hoste servere i spill. At 360ene hadde konstant open NAT hadde heller ikke vært å forakte. Kan absolutt ingenting om routere. Har søkt litt rundt her og lest på et supportforum for NGT jeg fant, men blir ikke så mye klokere. Har sett på utvalget til f.eks komplett, men finner ingen adsl-routere. Vet ikke helt hva en adsl-router er engang, var en kompis som sa jeg måtte ha det. Trodde speedtouchen bare var en helt vanlig trådløs router, jeg. Dette kan jeg så lite om at jeg hadde foretrukket at noen bare sa til meg hva som funker og hva jeg må kjøpe. Mener også jeg leste et sted at det var litt styr å sette opp en slik router så den funket med adsl-linja? Er det det? På forhånd takk. -- TwiiK Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har du prøvd UPnP i router og maskiner? Det fungerer trolig uten problemer. En ADSL-router er router med innebygget modem. Du kan sette 585 i bridgemode og så koble opp med en annen router (som du forwarder porter i). Jeg har ikke hørt at det skal være noen spesielle problemer med 585 og portforward. Den skal derimot ikke være all verden når det gjelder trådløsytelse. Lenke til kommentar
Werewolf85 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Har du prøvd UPnP i router og maskiner? Det fungerer trolig uten problemer.En ADSL-router er router med innebygget modem. Du kan sette 585 i bridgemode og så koble opp med en annen router (som du forwarder porter i). Jeg har ikke hørt at det skal være noen spesielle problemer med 585 og portforward. Den skal derimot ikke være all verden når det gjelder trådløsytelse. Hvis du tester med UPnP, så husk å skru det av igjen! NorSIS-artikkel ang. sikkerhetshull i UPnP. Ellers kan jeg trygt anbefale deg denne routeren fra Linksys: Netshop Denne routeren har et ryddig og oversiktlig webgrensesnitt for administrasjon, og du får alt i en pakke (ADSL-modem, switch og trådløst aksesspunkt). Har hatt den selv i snart 3 måneder sammen med Telenor ADSL, og har ikke hatt noen problemer (fungerer også finfint med Telenors bredbåndstelefoni). For all del bytt ut den Speedtouch routeren, eller i det minste sett det i bridged mode. PS. Hvis valget faller på Linksys WAG300N, så kan du "kaste" Speedtouchen ut for godt - Werewolf85 Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 UPnP sto på som standard da vi fikk routeren, men slo det av, slo av dhcp, satte statisk ip og forwardet porter. Fikk fortsatt ikke noe til å fungere. Spill, remote desktop, server hosting og lignende. Når du nå sa at man må sette UPnP på pcen også så resatte jeg routeren, satte på UPnP, samt satte på UPnP på pcen. Fortsatt ingenting som funker. Har ingen firewalls i hverken router eller på pcen. Skal se på den routeren, men fant den ikke på komplett og hadde foretrukket at komplett solgte den routeren jeg skulle ha slik at jeg kan kjøpe den gjennom jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå