Gå til innhold

Kjøp av Dedikert server.

Anbefalte innlegg

Morn.

Er ute etter en Dedikert server.

Må ha en med

-Unlimited bandwitch

-Minst 1Gb RAM.

-100/100Linje.

-100Gb harddisk ++

-Hlest innen Europa.

-Rimlig pris, ca 400-800

Denne skal kunne hoste en CSS server + til litt privat bruk.

Torrent,osv!

Noen som har noen tips?

Endret av MartinGoesWild
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som gjør det du spør etter umulig er:

-Unlimited bandwith

-100/100Linje.

Disse tingene koster mangfoldige ganger hva du er intressert i å betale, skal du derimot kun ha en spesifikk bruk og ikke har tenkt til å sette opp server for seeding el.l. så kan en komme ned i rundt 1k pr mnd.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tror nok dessverre prisen er litt urealistisk til kravene dine. Men på en annen side tror jeg ikke du har tenkt helt over hva du spør etter. Til angitt bruk trengs ikke en 100/100 linje, det er viktigere hvor den står i forhold til spillerne. (På grunn av ping, som igjen er den viktigste årsaken til lagg).

En 30/30 linje er i stand til å laste opp ned ca 4MB/sek i hver retning. Det betyr at så lenger du ikke har fiber hjemme (og da er det ikke vits å bruke penger på dette en gang) så vil du aldri kunne bruke båndbredden på egenhånd.

En spillserver trenger heller ikke mange GB med transfer hver mnd. Så hvis du går for maxidatacentre.com som JoYo anbefalte (de har i alle fall gode priser) så har du jo ca. 3TB å benytte til andre ting enn CS:S serveren din om du tenker at 1TB brukes til spilltrafikk.

3TB vil si at du kan laste opp OG ned igjen 153 filmer i HD-kvalitet, 400 PC spill, eller nesten 80 000 sanger i MP3 format.

Selvsagt går det an å bruke mer, men jeg skjønner ikke hvordan du skal greie det til privat bruk

Edit:

I følge formelen for antall slots på denne siden:

http://www.wikihow.com/Optimize-the-Config...ur-Steam-Server

Så vil det si at en 2/2 server burde klare 32 spillere båndbredde messig.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Har svært gode erfaringer med leaseweb, dog ikke til warez, men mer som high-performance webservere. Disse tillater IRC-bruk til internt bruk, men ikke som shell leverandør e.l.

De har god responstid og greit med tilgjengelig båndbredde. De er også svært billige. Til nå har jeg 57 dager uptime på den ene serveren (siden den ble satt opp) og 36 + 6 dager på den andre, grunnet planlagt reboot fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...