-__- Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg har tentamen i matte i morgen! Men er usikker på hvordan man skal gjøre saker og ting. Derfor skulle jeg gjerne hatt en fasit på eksempeloppgavene for å se om jeg har gjort det riktig. MAT1008Matematikk2TEksempeloppg.pdf Lenke til kommentar
-__- Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Mitt svar på oppgave 1^a er 300, noen som vil bekrefte, avkrefte? Og si om det er riktig måte å skrive svaret/er hele svaret. Endret 1. april 2008 av deSilver Lenke til kommentar
-__- Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Mitt svar på oppgave 1^b er p-q-2pq. Anyone? Endret 1. april 2008 av deSilver Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) a) ser riktig ut. b) Se på telleren: (p+q)² - 4pq = p² + 2pq + q² - 4pq = p² - 2pq + q² = (p-q)² Så deler du dette på (p-q) og får p-q Endret 1. april 2008 av teveslave Lenke til kommentar
-__- Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Nice! Tusen takk, tok høyde for kvadratsetningene bare en gang På c): X=6 V X=-4? Endret 1. april 2008 av deSilver Lenke til kommentar
-__- Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 På d) får jeg svaret 360 muligheter. Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) c) (i) 2x - y = 1 (ii) y = x² - x - 5 skriver om (i): y = 2x - 1 setter (i) og (ii) lik hverandre: x² - x - 5 = 2x - 1 x² - 3x - 4 = 0 ABC-formel gir x = 4 og x = -1 x = 1 innsatt i (i) og (ii) gir y = 7 x = -1 innsatt i (i) og (ii) gir y = -3 Husk å sjekke om x-verdiene du ender opp med passer inn i originalligningene (sett prøve på svaret). Du kunne gjort noe lignende i oppgave b) også: velg verdier for p og q, f.eks. p = 1 og q = 2. Sjekk at du ender opp med det samme før og etter forenklingen. d) Det tror jeg er korrekt. Er en evighet siden jeg drev med sannsynlighetsregning, men det stemmer vel å bruke nPr. Du kan lese litt nederst her: http://www.matematikk.net/emne/telleregler.php Endret 1. april 2008 av teveslave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå