Gå til innhold

Forskjell på disse 5x5 programmene?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt RYP en stund nå og merket god fremgang, men nå begynner jeg å bli noe lei øvelsene og merker at jeg trenger litt variasjon. Jeg har lest mye om "5x5" og lurer litt på hvilket av disse to oppsettene er best:

Stronglifts 5x5 - Enten basis eller avansert, litt usikker men nærmer meg 1.5x kroppsvekt i knebøy.

eller

Kaliber Gym 5x5 (iform.no) - Jeg liker tanken på dette 4-split opplegget bedre, men jeg finner ikke like mange erfaringer på det på nett.

Hva syns dere? Fordeler/ulemper med de forskjellige programmene? :)

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er målet ditt med treningen da?

Maksimal muskelstyrke, øking av muskeltverrsnittet (volum) eller...?

Jeg gadd ikke lese igjennom de programma, men man finner 5000 slike programmer på nettet og de fleste forteller deg det samme bare på forskjellige måter.

Og hva RYP? :)

Lenke til kommentar

Målet fremover er nok mest rettet mot styrke, tror jeg skal vente litt med å satse hardt på volum, selv om det ærlig talt er det endelige målet.

RYP = Release your Potential, et treningsprogram som virker veldig populært på iform.no og har funket veldig bra for min del nå som jeg har fulgt det i 13 uker.

Nå har jeg lyst på litt variasjon, og siden jeg ikke er sååå dreven på dette med treningsplaner så tenkte jeg kanskje noen med litt mer peiling kunne se på de to jeg fant på nett :) Stronglifts sitt program blir omtalt en del på dette forumet, men jeg syns nesten det andre så bedre ut, uten at jeg har så veldig med grunnlag for å uttale meg.

Lenke til kommentar

Ja stemmer.

Jeg skjønte fint lite av programmet til Stronglift (skumleste)

Men andre jeg har pratet med har ikke så veldig gode erfaringer med 5x5..

Så personlig mener jeg 3/4 x 8 er bedre. Men det er alltid ditt valg og følg det du synes virker best for deg!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...