Gå til innhold

Noen som elsker Nudie jeans?


Anbefalte innlegg

Haha, at Nudie-buksene farget av er jo ikke noe negativt. Da har du misforstått poenget med rådenim.

 

Bare for å pirke veldig mye (mest for moroskyld), Nudie har ingen rådenim jeans (det har heller ikke de fleste andre komersielle merker), men one rise, uvasket etc. som selges som "rådenim", men er det ikke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, slikt har vi ikke tilgjengelig her nord :p Hva er prisen?

 

Jeg har også vurdert denne. Buksen koster relativt mye, men med en vekt på 21 oz per kvadratyard* er man sikret mot skudd fra en AK 47.

 

*725 gram per kvadratmeter (hvis jeg har regnet rett). Mao. dobbelt så tykt som vanlig dongeri.

Endret av contaminated
Lenke til kommentar
Nei, Nudie-jeansene skulle IKKE farge av.

Hvis det er rådenim eller en mørk vask så kommer de til å farge av mer eller mindre, uansett prodsuent. Hvis det er en lysere prevask tror jeg at du har vasket buksen for ofte. Dongeri bør ikke vaskes for mye, og det er ikke bare rådenim det gjelder. En annen mulighet er at du har vasket buksen feil, og med det mener jeg at du har glemt å vrenge den og kanskje har hatt for høy vanntemperatur. Inni min Nudie står det at man skal ha høyre temperatur hvis man vil at mer kontraster skal dukke opp og det stemmer overens med teorien min. Uansett, det blir feil å generalisere kvaliteten fordi Nudie bruker mange typer dongeri, alt fra stretch til Japansk og Italiensk. KimNK har forøvrig rett i det han sier. Indigo farger veldig lett av ved friksjon.

 

Holdbarheten på Lee er heller ikke allverden, men reproduskjonene deres av selvagedenim skal visst være av meget høy kvalitet. Synd at de ikke selges i Norge (afaik). Jeg kan laste opp et bilde av min Levi's-bukse senere i kveld og jeg lover deg at det ser ut som at noen har skutt gjennom den med hagle.

Endret av contaminated
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kvalitetsmessig til ein rimeleg penge trur eg faktisk at eg held ein knapp på Levis. Har Levis-par som har holdt seg årevis med regelmessig bruk utan nevneverdig slitasje. Nudie-buksene til samanlkning får hol i skrittet etter eit halvt år utan unntak, men dei sit betre på meg, difor kjøper eg dei fortsatt. Acne verkar òg bra, men har ikkje hatt nokon av para mine lenge nok til at eg kan seie noko om kvaliteten. Held betre på forma enn Nudie i alle fall.

Lenke til kommentar
Kvalitetsmessig til ein rimeleg penge trur eg faktisk at eg held ein knapp på Levis. Har Levis-par som har holdt seg årevis med regelmessig bruk utan nevneverdig slitasje. Nudie-buksene til samanlkning får hol i skrittet etter eit halvt år utan unntak, men dei sit betre på meg, difor kjøper eg dei fortsatt. Acne verkar òg bra, men har ikkje hatt nokon av para mine lenge nok til at eg kan seie noko om kvaliteten. Held betre på forma enn Nudie i alle fall.

 

Nudie er kanskje den verste skiten jeg har eid, tett innpå replay, og det jeg brukte på mine tre par er definitivt penger jeg vil ha tilbake. Synes forøvrig samtlige levismodeller er høvelig brede rundt hofta, ergo må jeg gå ned til størrelse 28, noe som begrenser utvalget mitt en hel del smuler.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...