hcoa Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg har en Belkin Wireless G router (modell F5D7230-4, om det skulle si noen noe) og har Canal Digital Bredbånd tilkobling via en Thomson-modem. Har Windows XP. Det var det tekniske... Jeg har i den senere tid hatt trøbbel med nettverkstilkoblingen, eller rettere sagt internett-tilkoblingen. Det trådløse nettverkstilkoblingen viser Utmerket i signalstyrke, har 54 i hastighet og alle søylene er farget. Går jeg inn på status for trådløs nettverkstilkobling(høyreklikker på ikonet på linja), viser den at "Aktivitet" - sendte og mottatte pakker da er svært lav - hhv f.eks 124 og 14. Forsøker jeg så å koble meg på internett, får jeg beskjed om at den ikke kan koble seg til denne nettsiden. Har så forsøkt å utføre den "diagnose-sjekken" man blir forespurt om man vil gjøre - noe som bl.a. innebærer at man må skru av og på modem og router. Deretter får jeg beskjed om at den igjen er koblet opp mot http:\\ og htp:\\ (?), men at jeg ikke kan gå på internett via FTP (?)... Men slik kan jeg jo ikke fortsette... Har i lengre tid også hatt problemer med at tilkoblingen til internett har tatt usannsynlig lang tid - lang tid å finne nettsiden (og noen gang heller ikke funnet dem), og har også da sett at dette tilsynelatende har hatt en kobling opp mot "Aktivitet" på sendte og mottatte pakker (se over jf. Status trådløst nettverk). Hvorfor er det slik, er det noe jeg kan gjøre? Håper på snarlig svar da spesielt barna trenger pc-bruk i skolearbeid, og ikke får til å "reparere" dette selv uten at jeg er hjemme... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Virker alt greit om du kobler deg direkte til CD boksen? Kjenner ikke CD, men det kan høres ut som om det finnes et konfigureringsproblem her og ev. kanskje en IP konflikt? Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Jeg har ikke forsøkt å koble meg opp direkte til CD boksen (antar at det er canal digital du mener). Nå virker det derimot - har det noen hensikt da? Eller tenker du at jeg skal gjøre det neste gang når jeg får trøbbelet? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Vell, ved at det fungerer når du kobler deg til boksen med kabel kan man utelukke at det er selve nettet og leverandøren som er problemet og du kan da fokusere på problem barn nr 2, ruteren. Du har tydeligvis hva vi kan kalle ett pakketap, det vil si at pakkene som mottas er ikke korrekte etter hva som ble sendt, ergo prøver den å sende på nytt og kommer igjennom etter en stund, dette har jeg sett at det ikke gir utslag på Windows sin måler. Har du andre kilder som kan forstyrre deg? Altså andre rutere på samme kanal? Netstumbler skal kunne hjelpe deg her mener jeg og noen rutere har en egen skanne funksjon som kan hjelpe deg der også. Er ikke sikker på din ruter i ditt tilfelle, men jeg vet at trådløse telefoner KAN forstyrre rutere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå