bObleJet Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Bruker:bObleJet Utfordring:Ta bilder av folks vinterhager, da disse er noe av det styggeste jeg vet på jord (nesten) Utstyr:Nikon D300, Nikkor 17-55 2.8 og Tamron 90 2.8 Endret 11. april 2008 av bObleJet Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 har hatt en liten kveldstur i nabolaget på leit etter en passende vinterhage, og det er mye "fotogent" der ute. Hovedutfordringen blir nok å ikke få bank av en drabantby beboer... Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg likte alle de forskjellige elementene å se på her. Tok du bildet ut av et vindu eller noe? Det fungerer ihvertfall bra som naturlig innraming. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hehe, for en gangs skyld en fotograf som ikke har spesielt lyst til å havne på forsida av riksdekkende papirlefser? Husk å ta med deg en høyreist/avskrekkende bygd kompis! Hadde det vært heldigere å eksponere etter innelyset og lettet opp skyggene med kurver? Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Hehe, for en gangs skyld en fotograf som ikke har spesielt lyst til å havne på forsida av riksdekkende papirlefser? Husk å ta med deg en høyreist/avskrekkende bygd kompis! Hadde det vært heldigere å eksponere etter innelyset og lettet opp skyggene med kurver? er nok blant de høyeste av kompisene, og har forholdsvis røslig kroppsfasong (mest fett?) men om jeg står for en støyt? heller tvilsomt. takker for tipset om å forsøke å eksponere etter innelyset, problemet da er at jeg kommer litt nærmere på objektet enn det som føles behagelig/trygt, ihvertfall hvis jeg skal få motivet til å dekke mesteparten/hele søkeren (bruker 17-55). kan eventuelt prøve med Tamron 90 2.8 som er det eneste teleobjektivet jeg har. Endret 2. april 2008 av bObleJet Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg tenkte mer i retning av spotlysmåling for å sikre at høylysene ikke brenner ut, men det er selvsagt en smakssak Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Dette kunne ha blitt ubehagelig, for hvor frisk er du egentlig når du ser på fotball på to tv'er samtidig. Har en følelse at skuldrene er brede og at øynene sitter tett ved neseroten... Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Regner med du stiller deg opp med stativ og fomler lenge med objektivene når du tar bildene :-) Beboeren kan da neppe være så skummel. Han har jo t.o.m. potteplanter på bordene. Sikkert plast, men læll da. Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 17-55 2.8 @35 f/6,3 1/100 2500iso noen har tv'en på altanen andre har... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det er jo ikke kjempemye å si om det rent fototekniske her, men for en utrolig morsom idé! Gårsdagens var spesielt herlig. Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Det er jo ikke kjempemye å si om det rent fototekniske her, men for en utrolig morsom idé! Gårsdagens var spesielt herlig. Bildene tatt på dagtid er mest for snapshots å regne, da det ikke frister særlig å stå justere polafilteret og justere kamaravinkler og flere forskjellige eksponeringer, spesielt ikke når naboene til vedkommende kommer og spør "ka i hælvete e' de' du driver på med..." Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 17-55 2.8 @55 f/7,1 5sek iso-200 lurer hva som skjuler seg bak viftene og plastblomstene... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Disse naboene dine bekymrer meg. Liker best 1/4 og 3/4 av de bildene du har lagt ut hittils. Tom Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Tamron 90 2.8 f/9 30sek 200iso er ikke lett å ta bilder fredag og lørdag kveld, av en eller annen grunn er folk ute litt senere da... noe som gjør det litt "vanskelig" å ta bilder inn i stuen til folk. så her kommer noe litt mer passende. Endret 5. april 2008 av bObleJet Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Wow. Hva i all verden er det her for noe? Det var ihvertfall utrolig stilig bilde. Alle de mørke og lyse feltene gjør det hele veldig spesielt og spennende. Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 den siste var jo skikkelig knall, med varierende lysstyrke i vinduene. Ville kanskje croppet bort den borterste kolonna (!) med leiligheter til høyre. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Dette var noe av det beste jeg har sett så langt i aprilfesten - muligens funker det bare i konteksten, men jeg er en kjempefan av dette prosjektet. Bildet basser som bokomslag. Boken hadde fått kjempeomtaler i både Aftenposten, Dagsavisen og Morgenbladet. Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) ...mamma sa at pappa var en flymann... sandwich av to eksponeringer. Tamron 90 2.8 @f/9, 3 og 25 sek, iso 200 Endret 6. april 2008 av bObleJet Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 hvis ikke du kan komme deg ut i skogen, får du la skogen komme til deg... litt problemer med reflekser, og det ble ikke noe merkbart bedre med polafilter. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Haha, har aldri sett sånne "vinterhager" før faktisk, lurte litt på hva det er. Vi har ikke sånne på sørlandet, som jeg har sett i alle fall.. Stilige bilder! Stå på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå