Gå til innhold

vista 64 bit på denne pcen

Anbefalte innlegg

kan eg ha vista 64 bit på denne pcen?

q6600

Asus P5N32-E SLI Pluss nForce 650i S775

XFX GeForce 8800GTS 640MB

Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory

I tillegg viss eg kjøper vista i USA, ultimate versjonen, kan eg då lasta ned norsk språk pakke? Vil versjonen kjøpt i USA skape andre problem? Er vell ikkje noko soner problem eller?

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men ver merksam på at du kan kome til å slite med kompitabilitetsproblem i ganske mange spel og program.

Hvor har du det ifra? Stort sett alle programmer fungerer i 64-bit, da Windows vil "emulere" programmer som kjører 32-bit. Det vil si så og si alle programmer i dag. Antivirusprogrammer har også stort sett 64-bit-støtte i dag.

Eneste problemet med 64-bit kan være drivere, men stort sett alle enheter har det nå.

Lenke til kommentar
Hvor har du det ifra? Stort sett alle programmer fungerer i 64-bit, da Windows vil "emulere" programmer som kjører 32-bit. Det vil si så og si alle programmer i dag. Antivirusprogrammer har også stort sett 64-bit-støtte i dag.

Eneste problemet med 64-bit kan være drivere, men stort sett alle enheter har det nå.

Eg har ikkje prøvd det sjølv, men ein kamerat av meg prøvde det. Han gav opp 64-bit etter å ha brukt det på ei stund nettopp på grunn av store kompitabilitetsproblem med spel osv.

Lenke til kommentar

Ingen av mine spill har problemer i 64-bit. Har heller ikke hørt om noen spill som ikke kjører i 64-bit. Noen kjører også native i 64-bit.

Etter det jeg kan forstå, måtte han ha hatt problemer med en driver, og ikke spillene direkte. Jeg har nå kjørt Vista 64 i ett års tid uten problemer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg sitter igjen med samme inntrykk av Vista 64-bit. For min del var det faktisk 32-bits utgaven av Vista som skapte trøbbel, noe som forsvant når jeg gikk over til 64-bit. Alle spill og programmer jeg har testet i perioden jeg har brukt OSet har fungert perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...