Gå til innhold

Allmennfaglig påbygning i Trondheim?

SaltSaft

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg vet jeg er litt i siste liten med dette spørsmålet, med tanke på søknadsfrister og slikt, men jeg satser på at det går greit alikevel.

Jeg er en 20 år og bor for tiden på Røros hvor jeg nettopp har gjort meg ferdig med lærlingperioden som Serviceelektroniker. Jeg har gått VG1 Elektro --> VG2 Elektronikk --> VG3 Serviceelektroniker. Dette er tre år på skole men på grunn av at det tredje året er litt spesiellt så får ikke vi som studerer generell studiekompetanse.

Men, til saken. Jeg ønsker å komme meg "videre". Har sett meg ut noen bachelorutdanninger som jeg kunne tenkt meg, i allefall som en start. Mange av disse krever generellt studiekompetanse som opptakskrav noe jeg ikke har. Jeg vil veldig gjerne til Trondheim for å studere, så det jeg lurer på er om noen vet av videregående skoler eller andre skoler i Trondheim som tar inn "folk som meg", som er litt eldre og litt rusten, på allmennfaglig påbygning? Jeg ser selvfølgelig muligheten for å ta det her på Røros, men jeg vil bort herfra. Hvis noen som leser har vært der så skjønner dere sikkert hva jeg mener... Tar i mot alt av tips her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Privatskole i trondheim hvor du kan sette sammen en timeplan til påbygging kan jeg anbefale bybroen videregående. her slipper du å betale de svimlende summene som du må ut med på f.eks. sonans. husker ikke helt hva det koster for hvert fag, men ikke mye. søknadsfristen er helt frem til skolestart i høst, men lønner seg self. å søke så tidlig som muilig for å få plass. (de har begrenset plasser) der har du også mulighet til å få realfags vitnemål, som du sikkert må ha for å komme inn på høyere utdanning. :) Du må følge undervisning som ved en vanlig videregående skole, der det blir tatt fravær ,15% grense. og du får standunkt karakterer og kan bli trekt ut til eksamen

Kjenner ikke til flere slike skoler som gjør det på denne måten, sonans tar vel ca 10000 per fag!! det blir utrolig dyrt, men der får du ikke standpunkt, og må opp til eksamen ihvert enkelt fag.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...