Gå til innhold

Skjermkort som ikke passer til skjermen.

KBØ

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bestilt dette kortet for en stund siden. Da jeg åpnet det så jeg med en gang at kabelen som går fra skjermkortet til skjermen ikke passet med den utgangen skjermkortet har. Enden på skjermkortkabelen har 5*3 "pinner", mens inngangen til skjermkortet har 3*8 innganger som i tillegg er mye mindre. Finnes det en ledning som konverterer disse til å passe sammen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, takker for raskt svar!

Åfaen, den konvertereren lå gjemt under en masse papp, papir og plastikk.

Når jeg starter PC-en skrur den seg av igjen etter ca. 15-20 sekunder. Skjermen er på i den korte stunden, men den skrur seg av før jeg får gjort noe som helst. Deretter starter/skrur den seg av helt av seg selv med ca. 5 sekunders intervaller. Noen som vet hva som er problemet?

Driveren til det gamle skjermkortet er fortsatt innstalert. Det gamle skjermkortet er ødelagt.

Lenke til kommentar

Du sier maskina er på i 15-20 sek. Etter at du har kommet inn i windows? Eller kommer du deg ikke inn i windows i det heletatt ?

Edit:

betten: Kansje endre emnetittelen da det ikker er det som er problemet lenger ?

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Jeg kommer meg aldri inn i windows. Den skrur seg av før ladingen til windows kommer. Det kommer et bilde av logoen til pentium. Deretter kommer det opp en tekst som jeg ikke rekker å lese noen ting av før den skrur seg av.

Ladeskjermens farger er veldig "primitive". Er ingen klare farger, det som vanligvis er rødt blir rosa osv. Kommer dette av at driverne ikke er innstalert?

Endret av betten
Lenke til kommentar

Oppdatering: jeg skrudde på PC-en i sted og da kom det fram en melding om at windows ikke kunne starte på vanlig måte. Deretter kunne jeg velge hvordan jeg ville starte windows. Kunne velge mellom vanlig og flere andre alternativer som jeg ikke rakk å lese.

What to do?

Lenke til kommentar

Prøv å start i sikkerhetsmodus (skal være et av alternativene).

Kan være et problem å få startet windows i og med at du har installert nytt skjermkort og at den installerte Windows sitter med en driver (til det gamle skjermkortet) som ikke passer med det nye.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke rekker noe før pcen skrur seg av igjen kan det tyde på at noe er galt med hardwaren. Har du husket å koble til alle ledninger riktig etter at du satt i skjermkortet?

Dersom skjermkortet skal ha ekstra strøm har du husket å koble til denne ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...