KBØ Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hei. Jeg har bestilt dette kortet for en stund siden. Da jeg åpnet det så jeg med en gang at kabelen som går fra skjermkortet til skjermen ikke passet med den utgangen skjermkortet har. Enden på skjermkortkabelen har 5*3 "pinner", mens inngangen til skjermkortet har 3*8 innganger som i tillegg er mye mindre. Finnes det en ledning som konverterer disse til å passe sammen? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 VIs du gir oss et bilde så er det lettere å hjelpe Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=106840 Sannsynligvis en slik du skal ha, dvi til vga overgang. Men er du sikker på at en slik ikke følgte med skjermkortet (de pleier å gjøre det) Edit: Eventuelt et slik. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=106841 Du må undersøke hvilke kabler du trenger han og hun til. Endret 1. april 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Oi, takker for raskt svar! Åfaen, den konvertereren lå gjemt under en masse papp, papir og plastikk. Når jeg starter PC-en skrur den seg av igjen etter ca. 15-20 sekunder. Skjermen er på i den korte stunden, men den skrur seg av før jeg får gjort noe som helst. Deretter starter/skrur den seg av helt av seg selv med ca. 5 sekunders intervaller. Noen som vet hva som er problemet? Driveren til det gamle skjermkortet er fortsatt innstalert. Det gamle skjermkortet er ødelagt. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har du koplet til ekstra strøm fra strømforsyninga (pcu) til skjermkortet ? (Se manualen/ installasjons guiden til skjermkortet). Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Du sier maskina er på i 15-20 sek. Etter at du har kommet inn i windows? Eller kommer du deg ikke inn i windows i det heletatt ? Edit: betten: Kansje endre emnetittelen da det ikker er det som er problemet lenger ? Endret 1. april 2008 av k-orm Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Jeg kommer meg aldri inn i windows. Den skrur seg av før ladingen til windows kommer. Det kommer et bilde av logoen til pentium. Deretter kommer det opp en tekst som jeg ikke rekker å lese noen ting av før den skrur seg av. Ladeskjermens farger er veldig "primitive". Er ingen klare farger, det som vanligvis er rødt blir rosa osv. Kommer dette av at driverne ikke er innstalert? Endret 1. april 2008 av betten Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Oppdatering: jeg skrudde på PC-en i sted og da kom det fram en melding om at windows ikke kunne starte på vanlig måte. Deretter kunne jeg velge hvordan jeg ville starte windows. Kunne velge mellom vanlig og flere andre alternativer som jeg ikke rakk å lese. What to do? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Prøv å start i sikkerhetsmodus (skal være et av alternativene). Kan være et problem å få startet windows i og med at du har installert nytt skjermkort og at den installerte Windows sitter med en driver (til det gamle skjermkortet) som ikke passer med det nye. Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Jeg rekker ikke velge noen av valgene før PC-en skrur seg av igjen. Vil det funke med windows boot-cd? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Dersom du ikke rekker noe før pcen skrur seg av igjen kan det tyde på at noe er galt med hardwaren. Har du husket å koble til alle ledninger riktig etter at du satt i skjermkortet? Dersom skjermkortet skal ha ekstra strøm har du husket å koble til denne ? Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Alt er koblet til. Jeg hadde vel 3-4 sekunder på meg da valgene kom opp, men jeg måtte lese hva som stod først. Etter dette har PC-en aldri kommet så langt at jeg har kunne velge. Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Jeg startet PC-en i dag og da kunne jeg velge mellom forskjellige oppstartsmoduser. Jeg valgte sikkermodus uten nett. PC-en skrudde seg av ca. 3 sekunder etter at jeg hadde valgt. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hva er spesifikasjonene på resten av maskinen din, og mens vi er i gang, har du kraftig nok strømforsyning? Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Sett i det gamle skjermkoret og se om det virker. Kommer du inn i windows, er det viktig at du avinstallerer de gamle skjermkortdriverene. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ser ut som at det gamle er ødelagt, etter hva han poster over. Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Det gamle er nok ødelagt ja. Om cpu'en er stor nok vet jeg ikke. Det beste er kanksje å sende inn hele skiten til komplett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå