Gå til innhold

Er PSU Viktig? HJELP

Anbefalte innlegg

Hello

Jeg vet særlig ikke mye om dette, så jeg lurte på om hva som skjer vis jeg har får lite strømforsynning lxsm.

Hvilkn strømforsnynning(watt) er anbefalt for denne PC-en:

Kabinett: Antic Nine Hundred

Strømforsynning:.....?

Hovedkort: Asus P5K, P35, Socket-775

Prossesor: Intel Core Duo E8400 3GHZ

Minne: Corsair 6400 DDR2, 4096 MB 800 MHZ

harddisk: Seagate Barracuda 750 GB

Skjermkort: XFX Geforce 8800 GTX 756 MB

Jeg har tenkt å kjøpe Corsair Powerply 550W Bulk!

Men lurer oxo på om vis jeg skulle ha en 9800 GX2 istedenfor hvilkn PSU trenger jeg da? (Minst-Max)

Kommer DET til å skje en skikkelig stor katastrofe vis jeg holder med en 550W Corsair?

Skal ha en av de tre:

Corsair 550W

Corsair 650W

Corsair 750W

Det er fordi, når jeg skal konfigere på Komplett.no så har jeg ingen alvtenativer som viser 620W! Så er spørsmålet: 550W Ell 650W?

Takk På Forhånd!

Endret av Deathsh00t
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer ikke til å skje en skikkelig stor katastrofe vis jeg holder med en 550W Corsair?

Skal ha en av de tre:

Corsair 550W

Corsair 650W

Corsair 750W

Det er fordi, når jeg skal konfigere på Komplett.no så har jeg ingen alvtenativer som viser 620W! :dontgetit: Så er spørsmålet: 550W Ell 650W?

Lenke til kommentar

Om du må kjøpe fra Komplett, så er TX650W nok, da har du også litt albuerom for framtidige utvidelser. TX650W er forholdsvis lik HX620W, bare at den ikke har avtagbare kabler.

Edit: Merker meg at Komplett har fått HX620W inn i sortimentet sitt igjen (trodde den var borte for godt derifra), men det er forsåvidt litt leveringstid på den.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Jeg vet særlig ikke mye om dette, så jeg lurte på om hva som skjer vis jeg har får lite strømforsynning lxsm

Altså, hvis komponentene dine ikke får tilstrekkelig med kraft fra strømforsyningen, så vill de ikke kunne yte maksimal ytelse.

Det er det samme som hvis du hadde hatt en veltrent kropp. den vill fortsatt trenge nok med mat og føde til å opprettholde og YTE ditt maksimale.

Det samme gjelder for komponentene i en pc, de trenger nok strøm for og yte sitt beste, hvis ikke så blir ytelsen redusert til det strømforsyningen din klarer og levere til alle komponentene i pcen din. Iværstefall som jeg har sett så kan noen av delene ta kvelden (bli ødelagt), De får ikke nok strøm til og fungere som den skal å vill til slutt si natta.

Så litt tips til kjøp av strømforsyning:

- kjøp heller større strømforsyning den mindre, for du vill sansynligvis oppgradere en dag, og da kan du muligens fortsatt bruke den nåværende strømforsyningen uten og måtte kjøpe en ny for den er ikke stor nok til de nyere delene dine.

- Alltid lurt og forhøre seg (som du nå har gjort:)

- Prøv og satse på et merke som er godt kjent blandt strømforsyninger (NorthQ , MIST, Corsair, osv osv...)

- Søk gjerne etter hva kunder som har kjøpt dette produktet sier om det (PS: ikke bry deg om evt utsagn som sier : fikk den, og døde etter 3 dager. dette er vanligvis slik "engangstilfeller" og er ikke noe du skal bry deg spesielt om. MED MINDRE flere har skrivd dette, som kan indikere på at visse komponenter som er brukt i strømforsyningen har dårlig kvalitet.

Dette var bare noen små tips jeg hadde på lager å følte for å dele med deg.

men skal jeg utpeke en spesifikk strømforsyning så hør på hva disse karene før meg har sagt, ser ut som de har valgt ut en fin strømforsyning.

Zcum

Endret av Zcum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...