Deathsh00t Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Hello Jeg vet særlig ikke mye om dette, så jeg lurte på om hva som skjer vis jeg har får lite strømforsynning lxsm. Hvilkn strømforsnynning(watt) er anbefalt for denne PC-en: Kabinett: Antic Nine Hundred Strømforsynning:.....? Hovedkort: Asus P5K, P35, Socket-775 Prossesor: Intel Core Duo E8400 3GHZ Minne: Corsair 6400 DDR2, 4096 MB 800 MHZ harddisk: Seagate Barracuda 750 GB Skjermkort: XFX Geforce 8800 GTX 756 MB Jeg har tenkt å kjøpe Corsair Powerply 550W Bulk! Men lurer oxo på om vis jeg skulle ha en 9800 GX2 istedenfor hvilkn PSU trenger jeg da? (Minst-Max) Kommer DET til å skje en skikkelig stor katastrofe vis jeg holder med en 550W Corsair? Skal ha en av de tre: Corsair 550W Corsair 650W Corsair 750W Det er fordi, når jeg skal konfigere på Komplett.no så har jeg ingen alvtenativer som viser 620W! Så er spørsmålet: 550W Ell 650W? Takk På Forhånd! Endret 1. april 2008 av Deathsh00t Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg hadde vel heller satset på Corsair 620W. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Corsair 550W funker fett til det oppsettet. Lenke til kommentar
Deathsh00t Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 63 VISNINGER OG BARE 3 SOM HAR SVART?? PLEASSE! HJEELLP! Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 corsair 620W og du er sikra.! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har du ikke fått svar allerede da? 9800 GX2 kan bruke maks 200w, så regn videre på det. Lenke til kommentar
Deathsh00t Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Det kommer ikke til å skje en skikkelig stor katastrofe vis jeg holder med en 550W Corsair? Skal ha en av de tre: Corsair 550W Corsair 650W Corsair 750W Det er fordi, når jeg skal konfigere på Komplett.no så har jeg ingen alvtenativer som viser 620W! Så er spørsmålet: 550W Ell 650W? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Om du må kjøpe fra Komplett, så er TX650W nok, da har du også litt albuerom for framtidige utvidelser. TX650W er forholdsvis lik HX620W, bare at den ikke har avtagbare kabler. Edit: Merker meg at Komplett har fått HX620W inn i sortimentet sitt igjen (trodde den var borte for godt derifra), men det er forsåvidt litt leveringstid på den. Endret 1. april 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
Deathsh00t Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Så 650W Vil passe fint? Lenke til kommentar
Zcum Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Jeg vet særlig ikke mye om dette, så jeg lurte på om hva som skjer vis jeg har får lite strømforsynning lxsm Altså, hvis komponentene dine ikke får tilstrekkelig med kraft fra strømforsyningen, så vill de ikke kunne yte maksimal ytelse. Det er det samme som hvis du hadde hatt en veltrent kropp. den vill fortsatt trenge nok med mat og føde til å opprettholde og YTE ditt maksimale. Det samme gjelder for komponentene i en pc, de trenger nok strøm for og yte sitt beste, hvis ikke så blir ytelsen redusert til det strømforsyningen din klarer og levere til alle komponentene i pcen din. Iværstefall som jeg har sett så kan noen av delene ta kvelden (bli ødelagt), De får ikke nok strøm til og fungere som den skal å vill til slutt si natta. Så litt tips til kjøp av strømforsyning: - kjøp heller større strømforsyning den mindre, for du vill sansynligvis oppgradere en dag, og da kan du muligens fortsatt bruke den nåværende strømforsyningen uten og måtte kjøpe en ny for den er ikke stor nok til de nyere delene dine. - Alltid lurt og forhøre seg (som du nå har gjort:) - Prøv og satse på et merke som er godt kjent blandt strømforsyninger (NorthQ , MIST, Corsair, osv osv...) - Søk gjerne etter hva kunder som har kjøpt dette produktet sier om det (PS: ikke bry deg om evt utsagn som sier : fikk den, og døde etter 3 dager. dette er vanligvis slik "engangstilfeller" og er ikke noe du skal bry deg spesielt om. MED MINDRE flere har skrivd dette, som kan indikere på at visse komponenter som er brukt i strømforsyningen har dårlig kvalitet. Dette var bare noen små tips jeg hadde på lager å følte for å dele med deg. men skal jeg utpeke en spesifikk strømforsyning så hør på hva disse karene før meg har sagt, ser ut som de har valgt ut en fin strømforsyning. Zcum Endret 1. april 2008 av Zcum Lenke til kommentar
Deathsh00t Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Tusen Takk...! Zcum.. Nå vet jeg at jeg trenger 650W! Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 650W holder igrunn lenge her, E8400 bruker knapt noe strøm (45W er den vel målt til)... Du bør virkelig se på 9800GTX, som nå er på lager bla.annet hos komplett, prisen er ikke gal... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå