Cashmere Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hei! Når jeg spiller av musikk i Winamp, kommer det bare lyd i 3 av høyttalerne mine, begge fronthøyttalerne mine + sub. Hvordan får jeg lyd i de to bakerste høyttalerne mine? (kan ikke en skit om dette ) Takk Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hei! Når jeg spiller av musikk i Winamp, kommer det bare lyd i 3 av høyttalerne mine, begge fronthøyttalerne mine + sub. Hvordan får jeg lyd i de to bakerste høyttalerne mine? (kan ikke en skit om dette ) Takk Musikken du spiller av er sikkert bare kodet i Stereo? Da må du enten på forsterkeren eller lydkortet mikse det opp til 5 kanaler for å få noe i bakhøytalerene. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Musikk blir som regel bare laget i stereo. Men det er vel mulig å laste ned noe form for plugin til winamp som jukser/emulerer seg til 5.1 lyd (Kan hende det er et eller annet i options også). Men det er normalt at du bare får lyd ut av to høyttalerer. Sjekk ut dette: http://forums.winamp.com/showthread.php?s=...;threadid=66049 http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=255593 Edit: og jeg så nettopp at denne tråden egentlig er eldgammel. Endret 19. desember 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
Deadalus Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Prøv å installere AC3Filter. Der kan du velge output format etter ønske. Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Prøv å installere AC3Filter. Der kan du velge output format etter ønske. AC3 er vel et annet navn på Dolby Digital, og AC3filter brukes vel derfor til avspilling av lyd som allerede er kodet i surround? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå