nilsso Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hei. Jeg lurte på hvordan man kan resette routeren sin ip, jeg har hørt at folk kan bare slå av routeren med følgende leverandører: -Telenor -Nextgentel -Start -Tiscali Tydligvist fungerer ikke dette med bkk. Så lurer på om det er noen der ute som vet hvordan reset ipen på bkk sine routere? Vist det er noen som har erfaring ved å slå av routeren(fra bkk), nevn det og er du snill, og hvor lenge du hadde den av? takk! Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Jeg har hørt at man kan skifte Mac-adressen, som tvinger bkk til å skifte ip, men de har sperra meg ute fra routeren de har gitt oss. Dårlig system asså, kanskje vi skifter leverandør. Vist det går så langt blir ipen skiftet uansett. Men jeg hadde gjerne likt noen svar fordeom=) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Hei, på bkk mister du ikke ipen du er tildelt normalt sett etter det jeg kjenner til. Du må nesten prøve og sende en mail til kundeservicen og spør om du kan få ny ip, eventuelt bestille Fast-Ip også spør om en ny ip i forbindelse med det. Selv har jeg hatt samme ip i mange år. uten og med fast ip Er meget fornøyd med fast Ip og husker den faktisk i hodet utenat:P Endret 2. april 2008 av Gjest Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 For å resette er det vel å trykke inn en liten knapp bakpå vel,som gjerne er inne i et lite hull. Hvis dere kobler til en egen ruter til Bkk sin kan dere åpne lukke alle porter dere vil. På WAN oppsettet bruker dere bare : Bruk følgende informasjon på WAN siden av din router: Statisk IP Adresse IP adresse: 192.168.80.80 Subnett maske: 255.255.255.0 Default gateway: 192.168.80.1 Primary DNS Server: 62.97.193.3 Secondary DNS Server: 62.97.193.53 Bruker du en annen IP adresse på WAN siden, vil du ikke få tilgang til å åpne porter selv. IP adressen 192.168.80.80 er en adresse hvor alle porter er åpnet direkte mot. Mer info finner dere på smarthjem.no eller noe lignende,ligger link på BKK sine sider Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Tror ikke du skal resette routeren. Når du ikke har brukernavn og passord så er det best å la det være. BKK har en 'fast' IP pr kunde og de har sperret aksess til routermodemet for at kundene ikke skal endre på dette og ødelegge for andre kunder. Hver gang bytting av ekstern IP har vært diskutert her så har det som regel skyldest en som har blitt blokkert på et forum eller webside. Trolig pga dårlig oppførsel, så ta heller tak i problemet enn å bytte ipadresse er mitt tips... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå