superodd2 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Min Maxtor DiamondMax Plus D740X lager en konstant ubehagelig høylydt susende støy under drift. Har prøvd diverse dempemetoder, men ingenting hjelper. Er dette normalt for denne harddisken? Noen som har samme type/problem? Lenke til kommentar
pumpy Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Kjøpte for en stund siden en Maxtor (80Gb). Den også støyer noe for jævlig. Den bråker faktisk så mye at jeg må slå av maskinen selv om maskinen står i rommet ved siden av soverommet!! Neste gang kjøper jeg WD eller Seagate Lenke til kommentar
lasse Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 For en 6-7 mnd siden kjøpte jeg og en kompis en Maxtor DiamondMax Plus D740X 80Gb hver. Min har stått på nesten konstant hele tiden med aktiv kjøling (vifte) og han`s i en trang 3,5" plass. Han`s disk bråker nå mye mer enn min. Maxtor er jo kjent for varme disker og at dette er et problem. Last ned Maxblast og se om du kan justere den litt http://www.maxtor.com/en/support/downloads...s/maxblast3.exe Fraskriver meg alt ansvar dersom du skulle ødelegge disken din Lenke til kommentar
Bach Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Har samme disken. Jeg mailet Maxtor og forklarte problemet. De bytta den ut med en "ny" disk uten nevneverdig diskusjon. D740X 60Gig kom i to utgaver. En med kulelager og en med "flytelager". Virker som det er kulelagermodellen som sliter etterhvert. Blir uansett Seagate neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå