tehextinct Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hey lurer på hva som skjer når man trykker på Build Project, Build navnpåfil.cpp, Compile Project.. osv.. Er det nødvendig å trykke på alle disse får å kjøre prosjektet ? Det jeg gjør nå er at jeg klikker Build Project (har bare en cpp fil i prosjectet mn mn) så trykker jeg ctl+f7 for å compilere. Ville likt å hatt litt info om hva som skjer i denne prosessen Vet at det blir compilert til maskinkode osv., men det var så mye f.eks Build Project? Sjekker vel om feil å gjør prosjectet klar til compilering, men ikke vet jeg derfor spør jeg her . Takk for svar! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 I enkle trekk så blir det generert først object filer (COFF - Common Object File Format) som deretter blir linket sammen (med en linker ) til en .exe eller .dll fil. I tillegg blir det også laget pdb (program debug database) filer som brukes for å debugge programmer. C og C++ bruker noe som kalles en preprocessor, det gjør at når du skriver #include så vil faktisk preprocessoren bare rett og slett kopiere innholdet i filen over i det ferdige programmet. Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Takk for svar det hjalp Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Men det holder å trykke Build Solution for å kompilere programme(ne) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå