Brulf Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 20-25min med buss, neste problemet er at noen ganger må man vente på bussen i 30-40min men det går greit, kantina er ikke langt unna . Men skal bli betrakerlig bedre til høsten da jeg kan kjøre dit \o/ Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 ca 35-40km, 30-45min hver veg. Lenke til kommentar
kjetilgrindheim Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 sykkler 5 min t skulen eg....fint d..bortsett frå at d regner kvar &%¤# dag! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 90 KM hver vei hver dag, samt helgevakter i ny og ne. 1-2 timer reisevei hver vei, avhengig om jeg reiser med bil eller bus/tog/metro/bus. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Selv kjører jeg litt over 3.5 mil, tar ca en halv time hver vei til og fra skolen. Er helt greit på mange måter, men hadde ikke takket nei til en kortere vei. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Selv kjører jeg litt over 3.5 mil, tar ca en halv time hver vei til og fra skolen. Er helt greit på mange måter, men hadde ikke takket nei til en kortere vei. Må jo være sykt dyrt å pendle på den måten i lengden da, orka ikke vurdere kollektivt eller? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg har ca 4 km til jobb. Transport varierer mellom sko, sykkel og bil. Jeg er så heldig å bo i en liten by, men særlig lenger vei til jobb enn det jeg har ville jeg ha sett på som en vesentig reduksjon i livskvalitet. Jeg fatter ikke at folk orker å bruke mer enn en times tid på å forflytte seg pr. dag. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg har ca 4 km til jobb. Transport varierer mellom sko, sykkel og bil. Jeg er så heldig å bo i en liten by, men særlig lenger vei til jobb enn det jeg har ville jeg ha sett på som en vesentig reduksjon i livskvalitet. Jeg fatter ikke at folk orker å bruke mer enn en times tid på å forflytte seg pr. dag. Det er faktisk kun en vanesak. Jeg synes arbeidsveien er mye kortere nå enn for en del år siden. I begynnelsen var det slit, nå er det ålreit. Avhengig av hvor jeg kjører, er det enten 5 eller 6 mil hver vei. Hvor lang tid det tar kommer an på føre, humør og trafikk. Har kjørt 5 mil på 35 minutter, og brukt opptil 1.5 time en vei (stengt E6 pga trailere, eller kø pga trafikkulykke). For meg er det en befrielse å komme meg vekk fra byen og ut til landet. Det er der jeg er oppvokst og der jeg trives, og jeg kunne aldri sett for meg å bo i et trangt, overpriset kott med trafikk til alle døgnets tider like utenfor soveromsvinduet. Jeg liker å kjøre bil, og vet med meg selv at hvis jeg hadde hatt kortere vei, hadde det nok blitt en del kjøring på kveld og helg sånn for moro skyld. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Vanesak ja, jeg reiser 90KM hver vei til og fra jobb, er bare og legge seg ned og sove Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Må jo være sykt dyrt å pendle på den måten i lengden da, orka ikke vurdere kollektivt eller? Har en gjerrig bil så blir ikke så dyrt. Og kollektivt her i området suger, i mangel av et bedre ord. Går an å ta toget, men det går ikke så ofte og går aldri sånn at det passer bra med timene mine. Så koster meg kanskje et par hundre kroner mer å kjøre med bil enn å ta toget. Må uansett kjøre for å komme meg til togstasjonen. Skulle jeg ha gått til togstasjonen hadde det tatt meg ca en time ekstra, og det blir for mye for meg tidlig på morgenen. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hmm holdt på å glemme et øyeblikk hvor dårlig kollektiv er i Norge generelt. Det verste med ingen t-bane etter midnatt, noe som er bare helt på trynet. Lenke til kommentar
Rick Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Har 10 mil hver dag jeg må kjøre, altså 5 hver vei. Tar meg ca 40-45 minutt, syns dette er for lang vei så leter meg nå etter bolig nærmere jobben. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Om fem dager er det ett år siden eg begynte i nåværende jobb. Siden da og frem til desember pendlet eg daglig mellom mitt hjem og jobb som hadde en reisetid på 1 time og 20 minutt pr vei. Ca 74km pr vei. Årlig utgift med bensin og bom ca 65k. Her eg bor er det ikke muligheter for å få en jobb innen det yrket eg har som både betaler så mye i lønn som disse gjør, og gir meg den erfaringen og kompetansen eg trenger. Før dette jobbet eg lokalt i et selskap som i løpet av 3 år ikke gjorde noen ting for å øke kompetansen eller bidra til utvikling av meg. I den nye jobben har eg konstant tilbud på kurs og seminarer som er nyttig for den jobben eg gjør. Eg har en sjef som hele tiden pusher meg og andre til å utvikle oss og gjøre det beste. Samtidig dobblet de årslønna i forhold til den gamle jobben. Er det da noen som ikke hadde tatt den nye jobben selv om det innebærer "litt" pendling? I desember fikk eg hjemmekontor og har siden det vekslet mellom å reise på jobb og bli hjemme. Ypperlig. Samtidig fikk eg lønnspålegg, mer ansvar(= mer overtid) og flere goder. Det at eg nå kun pendler halvparten av tiden betyr at eg sparer ca 32500 i året på pendling. Dette anser eg også som et lønnspålegg. Utgiften med å pendle gir dessuten skattefradrag. Noe som hjalp veldig på skatten i år. Men eg tror ikke det er så uvanlig å pendle som mange tror. Har en svigerbror som kan sitte i 50 minutt i køkjøring til eller fra jobb hver dag. Dette er på en strekning som normalt tar 10-15 minutt med bil eller 5-10 minutt på sykkel(MC). Dette blir jo også pendling. Da eg for en del år tilbake bodde i stavanger så jobbet eg i sandnes. Der gikk det også rett i underkant av en time pr vei. Men når det er sagt så vurderer eg å skaffe meg en leilighet til nærmere dere eg jobber. Så kan eg velge litt etter dagsformen hvor langt eg gidder å kjøre. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Nå for tiden har jeg en drøy mil hver vei til og fra jobb. Nå jobber jeg som tømrerlærling da, så det kommer an på hvor bygget er. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 15 min til 1 time, alt etter kø. Er 2 mil fra hjemme til jobb, må fra ene kanten av oslo til den andre (eller, bærum da) Syns ikke det er så ille, kunne jo gjerne ha vært så liten avstand som mulig da, men husprisene i bærum er jo groteske :S 1,5 er max. Tenk hvor tidlig en må stå opp, og hvor mye som går av ettermiddagen kun til pendling.. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Pendler 400m vær dag! Bruker nesten 3min på å komme meg til jobb Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 50km hver vei, ca 45 minutter. Går helt greit, hører på musikk i bilen eller tar TimExpressen. Ville hvertfall ikke likt å bo der jeg jobber! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg har ca 10,8 mil tur-retur. Reiser kollektivt, noe som tar ca 1t og 20 minutter hver vei. Å kjøre egen bil blir for dyrt med den lønna staten betaler meg. Uansett så er det knallhardt om vinteren, men nå som sola begynner å titte frem om morgenen, så går det litt lettere. Jeg jobber forresten fra 8-15:30. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Her er ruten jeg pendler, eller "delvis" pendler. (Da jeg har rom på militærleiren jeg jobber, som jeg kan bruke) Kjører hvertfall den ruta 3 ganger tur/retur pr. uke..(enkelte uker hver dag) Bruker alt fra 1t 5min - 1t 45min, avhengig av trafikk og føret.. Det som er dumt er at E6 bygges om for tiden, slik at 3 mil av strekningen nå er 60-70 sone.. Noen ganger virker det håpløst og pendle den, kan være skummelt å kjøre der 0600 på morgenen på vintern når man er trøtt også.. Men nå på våren og sommeren, går det som en lek å kjøre når man har god musikk i stereoannlegget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå