Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor langt pendler du?

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor langt folket pendler her jeg. Tenker på tidsforbruk og distanse pr. vei

Har selv fått en jobb som er fra 0800 - 1530. Må pendle ca. 9 mil (1t 30 min m/ferge) hver vei. Jeg synes dette virker hardt å klare hver dag, men det kanskje ikke så uvanlig? Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde sluttet i jobben på dagen, eller kjøpt leilighet mye nermere. Du kaster bort 3 timer av livet hver dag. Noe som tilsvarer ca 700 timer i året dersom du jobber 5 dager i uken...

Personlig "pendler" jeg 5min hver vei til jobb med bil :D Mer enn 30min blir for mye mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i Oslo og pendler hver dag. Jeg bor nå på Vestby og tar toget, og reisetiden blir ganske akkurat 35 minutter når toget ikke er forsinket.

Før bodde jeg i Hønefoss og tok bussen. Da brukte jeg 1t40min hver vei. Det gjorde meg ingenting å bruke så lang tid. Det eneste negative er jo at man får mindre ut av dagen.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Bruker 22 min hver vei. Er jeg litt treig når jeg skal hjem og kjører 5 min seinere kan det fort ta en time hjem pga trafikk.

Når jeg tenker meg om så jobber jeg litt rundt over alt. De 22 min er til lageret og kontoret vårt hvor jeg pleier å møte. Møter jeg andre steder får jeg 3,50 kr per km eller noe.

Lenke til kommentar

Kjører 25 kilometer hver vei, og bruker 25 minutter hver vei. Snitthastigheten er rimelig lik 60 med andre ord ... Er uansett helt greit, men det skal bli godt å slippe all den kjøringa til høsten. :) Resultat: Mindre drivstofforbruk, mindre miljøforurensing, mer tid til overs og jeg kan sove litt lengre om morgenen. Perfekt!

Lenke til kommentar

De jeg ikke forstår meg på er alle de som sitter i kø mellom asker -oslo hver morra. At dem gidder fy faen. Det er mange timer i dass det! Her er også ting sånn at drar du 06.50 bruker du 20 min inn til byen. Drar du 07.00 blir du sittende i kø 3-4 timer..

Min mor pleide i perioder og sykle asker-gardemoen og hjem igjen hver dag før!! Det kaller jeg pendling det står respekt av!

For min del så går jeg til jobb på 30 sekunder.

Lenke til kommentar

Brukte tidligere 15mins ca (25km), pendler nå hele 2,5km og bruker 3 minutter og 51 sekunder ca (jamfør mp3spilleren i bilen). :)

Syns det var greit å ha litt tid før og etter jobb til å bare kjøre bil, slappe av og høre på musikk, men angrer ikke akkurat på at jeg nå har kortere vei..

Lenke til kommentar

Så lenge lønnen er god nok, pendler jeg gjerne. Koser meg gjerne bak rattet til/fra jobb. Buss/tog kommer ikke på tale. Pendling med fly er ok, så lenge jobben betaler taxi & fly. Deilig å sove litt på flyet. Evt er det jo ikke noe problem å finne en jobb nærmere hjemmet i dagens arbeidsmarked.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...