Gå til innhold

T68i som fjernkontroll til PC'n


bzzlink

Anbefalte innlegg

Ericsson T68i eiere bør ta en titt på dette programmet her: http://www.christersson.org/software_pccontrol.asp

 

Har akkurat satt det opp nå. Kan bruke t68'en som fjernkontroll til hele PC'n!! Fungerer via bluetooth, og kabel også men da er det liksom ikke vits... Og det beste av alt bruker du winamp, så får du opp playlisten på telefondisplayet -konge :woot: . Det er noen begrensninger fungerer bare på winamp 2.x, men det går an å leve med. Kjøp deg en Bluetooth adapter så er du igang. jeg kjøpte denne til 375,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=17&s=pl

 

Rekkevidden holder til hele leiligheten min + hele korridoren i etasjen(skal prøve å ta heisen ned senere idag :roll: ) gjennom vegger og alt.

 

Hvis du lurer så... ja det er jævlig gøy å styre musikken mens du sitter på dass

 

Bilder av hvordan det ser ut på telefonen

www.home.no/bzzlink/hovedside.htm

 

 

 

bzzlink

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange andre funksjoner som er verdt og merke seg og, ved å trykke på stjerne og firkant kan en bla seg gjennom forskjellige oppsett og ved å trykke på den andre knappen får en opp oversikten. Fint å kunne styre lyd på film, pause filmen o.l fra soffan når en ser på tv og.

 

E-posten kan en og sjekke, mye artige funksjoner, og at den også kan brukes som mus ved hjelp av joysticken er jo og verdt å merke seg..

 

mvh

Dannan

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer: Går ikke dette an med T68i via den infrarøde porten også?

 

(Bortsett fra at mobilen må "se" den infrarøde proten på PC'n da)

 

joda. det funker det også.. men er på langt nær like praktisk som med bluetooth. tenk deg.. der sitter du på toalettet og så kommer den elendige sangen på playlisten i winamp.. og så har du bare ir.

 

da sliter du, da :D

Lenke til kommentar

tøft.. funker det med t68 som er oppgradert å? eller skal jeg kaste den i dass snart? om jeg kan bruke den som fjernkontroll så beholder jeg den litt til.. foresten den jevlig dårligste mobilen jeg noen gang har eid ! så jevli treg å så mye bøg? herregud for noe dritt.

Lenke til kommentar
tøft.. funker det med t68 som er oppgradert å? eller skal jeg kaste den i dass snart? om jeg kan bruke den som fjernkontroll så beholder jeg den litt til.. foresten den jevlig dårligste mobilen jeg noen gang har eid ! så jevli treg å så mye bøg? herregud for noe dritt.

 

Ja jeg bruker en oppgradert en. Funker som bare det. Helt enig at den er jevli treig, men sonyericsson skal ha ros for at de klarte å lansere en så komplett telefon så tidlig. Nokia har jo enda ikke klart å lansere en med skikkelig industristandard blåtann

Lenke til kommentar

Det var jo bare helt rått! Betyr dette at jeg kommer til å bestille bluetoothadapter ganske umiddelbart? Mmm :yes:

 

Det er så ufattelig stress å drive å drasse med seg tastaturet ut på dass, og da kan man ikke se hvilken sang man velger! Dette er jo bare et must! NetCom sa en ting som var smart! Fremtiden er trådløs! Det har de rett i! Og med den rekkevidden skal jeg nok kunne bruke den på TG også! Er det mangen kanaler eller hva de bruker på bluetooth? Ellers blir det jo fulstendig kaos på TG, når alle skal styre PC'en med mobilen! Jaja, det vil vel vise seg! hehe! Dette var bare helt konge!

 

-Chief- :woot:

 

BTW maskinen min er fokka! De får ikke inn ASUS A7N8X Deluxe før på fredag! Buhuuu... jeg vil ha det idag! Møkkamaskin!

Lenke til kommentar
tøft.. funker det med t68 som er oppgradert å?  eller skal jeg kaste den i dass snart? om jeg kan bruke den som fjernkontroll så beholder jeg den litt til.. foresten den jevlig dårligste mobilen jeg noen gang har eid !  så jevli treg å så mye bøg? herregud for noe dritt.

 

Min er treig også, men bare når jeg skrive meldinger, og når minnet er helt fullt! Skal si telefonen slet litt når jeg fikk opp SMS 12. Sendte en uhorvelig svær melding til en veninne av meg! Det tok litt tid å skrive, men jeg fikk til gjengjeld sagt det jeg ville si! Hihi!

 

Er godt fornøyd med telefonen! Småbugs her og der, men det er fikset etter en oppgradering! T68i har helt klart det peneste utseende! Skamfett med blå taster!

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

du kan jo lett bruke den på TG da..

hvis du vet litt om hva du driver med (om her er bluetooth) så vet du at Bluetooth går ikke på kanaler... det låser seg når du velger mottaker/sender... så ingen andre kan få samme informasjonen som deg/pc'n... det er krypterte signaler...

 

bare 375,- for BT adapter? hmmm... nei, jeg skal alikevell kjøpe meg NEONODE N1 med en gang den kommer ut...

men lell da gitt... det blir jo lett over 400,- med frakt uansett...

kanskje, hvis jeg ikke kan få brukt feriepengene mine til noe annet vettugt

Lenke til kommentar

fy faen dette var digg ass!

 

det var 345,- for BT på linken din, men de får ikke inn nye før 10.03.2003 :( det var dårlig, for dette må være konge med BT... jeg har foreløbig bare kabel, og som du sier, da er jo vitsen ute....

 

det er litt dumt at programmet må ligge synlig på oppgavelinjen....

det hadde vært tøft å lure kammerater liksom, men når det står et lite vindu med pc control er man jo avslørt :(

 

jaja... jeg har ihvertfall bestilt BT, gleder meg vilt!

Lenke til kommentar

T68 treg? Har dere som har problemer med dette oppgradert til siste firmware? Har hatt t68 i halvannet år nå og etter at jeg fikk oppgradert den til siste t68i firmware er den rask som faen. Ikke bare det, designet på en t68 (sølv) er jo mye stiligere enn t68i designet. T68 telefonen min er på verksted nå, så jeg låner en t68i i stedet. Må si jeg er skikkelig skuffet over designet på denne. Ser jo skikkelig billig ut!

 

Hva blåtann angår må jeg vente helt til den 14. mars før komplett får inn det billigste blåtann-kortet sitt (msi) og nå greier jeg nesten ikke å vente... (ja jeg kunne sikkert bestilt den et annet sted da, men skal spleise på portoen med en kamerat)

Lenke til kommentar

Alien_spiff skrev:

det var 345,- for BT på linken din, men de får ikke inn nye før 10.03.2003 det var dårlig

 

Grunnen til at jeg måtte betale 375,- er at komplett har forskjellige priser på nett, og i butikkene sine. Komplett butikken i Møllergata i Oslo har den på lager, du kan jo ringe de og høre om de gidder å sende :p

 

Angående hvor mange "kanaler" det finnes på blåtann så ble det påpekt at man kobler to devicer sammen og signalene går kryptert imellom disse. Man angir en pin kode første gang man kobler de sammen. Så vidt jeg har skjønt(gjettet meg til) så operer BT etter 7-1. Dvs at du kan koble til 7 klienter som alle får tilgang til ressursene som ligger på "serveren" Hvilke devicer som skal være server setter du opp selv. Men du kan bare ha to-veis komm. men en og en om gangen ser det ut til. Noen som kan noe om dette ?

 

Hmm ser nå at dataen rapporterer at T68'n har to virtuelle serial porter... Da burde det gå an å spille battleship med naboen samtidig som man sitter på do og kabler og samtidig ha full kontroll over winamp playlisten

 

Fremtiden er ikke kabelløs :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...