Gjest Slettet+9817324 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hei jeg skal skrive et essay i engelsk. Oppgaven lyder som følger: "We all have some idea of what life in the USA is like, based on what we have read, watched on TV or seen on film. How does living in Norway, in your view, compare with living in the USA? Reflect on this in a short essay." Jeg er helt blank på dette området, hadde vært fint om noen kunne gitt meg noen gode ider og innspill. mvh Longbeer Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Da er det tema du kan skrive om du egentlig er ute etter? Du kan skrive om hvordan været er annerledes Du kan skrive om hvordan high school-ungedommer blir fremstilt på film (en gjeng med de kule, en med taperne, quarterbacken er alltid sammen med en cheerleader osv.) Du kan undersøke og skrive litt om (mangelen på) våpenkontroll de har der borte. Du kan skrive om hva du tror "the american dream" er i forhold til hva vi nordmenn håper å oppnå i livene våre. Bare noen forslag. Lenke til kommentar
mmj89 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Noe som er lett å bruke som eksempel er politikken. Hvordan alt er privatisert der borte. Fattig vs Rik i Norge og USA. Helt sinnsyke forskjeller. De er ville der borte. Verken republikanerne eller demokratene kan bi sett på som sosialister liksom. Det finnes ikke der borte Det er et skikkelig "det er opp til deg selv" land. Om du er fattig der, faller du helt utenfor systemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Takk for mange gode svar mvh Longbeer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå