Teac Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Har nettop lagt til to mailkontoer til på min Outlook 2007, men så har det dukket opp to problemer. Den ene kontoen jeg har innpå er en vanlig POP/Smpt mail, mens den andre er en hotmail. Det som hovedsaklig er problemet er at jeg skulle hatt over alle mailene mine over til outlook. Foreløpig får jeg bare dem jeg har mottat etter jeg la til kontoen. Den andre tingen jeg lurer litt på er hvordan jeg kan synkronisere outlook og mail kontoene slik at når jeg sletter en mail i outlook vil den også bli slettet dersom jeg logger meg innpå webmail? Endret 1. april 2008 av Teac Lenke til kommentar
Teac Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 ingen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
fa74b4a4-8b2c Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 For å kunne synkronisere webmail og Outlook, må du bruke imap istedenfor smpt/pop Er ikke sikker på hvordan dette gjøres med hotmail, men med en gmail konto gjøres det slik Her kan du lese litt mer om hva som er forskjellen mellom imap og pop Lenke til kommentar
Teac Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 (endret) For å kunne synkronisere webmail og Outlook, må du bruke imap istedenfor smpt/pop Er ikke sikker på hvordan dette gjøres med hotmail, men med en gmail konto gjøres det slik Her kan du lese litt mer om hva som er forskjellen mellom imap og pop Prøvde meg på izymail.com som tillater deg å kjøre imap gjennom deres server. Det fynket ganske bra, men hadde noen store begrensninger på gratis versjonen. Noen som vet om en liggnende tjeneste der jeg faktiskt kan få lastet ned alle mailene mine fra hotmail inn i outlook sammen med IMAP? Brukte denne "guiden"... Endret 2. april 2008 av Teac Lenke til kommentar
fa74b4a4-8b2c Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Er ikke helt sikker på om dette virker slik du har tenkt, men du kan jo gjøre et forsøk (Jeg har selv outlook 2003, er ikke sikker på hvordan det er i 2007 utgaven, men jeg går utfra at det er omtrent likt) Velg verktøy > E-postkontoer... > Legg til ny e-post konto, (klikk neste) Ved spørsmål om valg av server type, velg HTTP og fyll inn brukerinformasjon og klikk neste. Lykke til Lenke til kommentar
Teac Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Bruker nå outlook sin office connector som jeg tror går ut på det samme. Men http mail støtter vell bare for en enveis "kommunikasjon", dermed vil du kun hente ned mailen. Imap er vell den eneste løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå