Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med kabling av nettverk.

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå lagt kabel (cat 5) fra et nettverkspunkt (dobbel) til et patchepanel. Monteringen av ledningen gikk greit i nettverkspunk boksen hvor jeg bare fulgte fargene på B. Problemet kom da jeg skulle koble meg til patchepanelet, der står det kun hele farger og ikke halve. Jeg så da på koblingene som var gjort føre og fulgte disse og regnet med at dette ville da fungere. Det gjorde det ikke. De jeg sjekket på patchepanelet var foresten også tilkoblet nettverkspunkt med samme kobling (B).

For å sjekke at den nettverkspunkt boksen ikke var defekt koblet jeg den til en switch for å se, og den fungerte. Dette var da med en halv meter kabel jeg bare fort mekka. Kabelen jeg har problemer med er foresten på rundt 16 Meter hvis det skulle bety no.

Jeg regner med at det har noe med koblingen i patchepanelet siden nettverkspunkt boksen virker i seg selv.

Tar gjerne imot forslag til hva feilen kan være.

ps: ja jeg har sjekket at lederne er festet skikkelig på plass og at lederne ikke har blitt skadet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne siden har hjulpet meg en del.

HAr selv lagt kabel ifra kjeller til 2 etasje i huset her.

Bruker vanlig nettverks plugg i ene enden (kjeller, der switchen står) og vegg kontakt i andre enden.

Har koblet etter T-568B koblingsskjema i nettverks pluggen, og BLOG systemet i vegg kontakten

Kjapp oppsummerig

T-568B:

1 oransje/stripe

2 oransje

3 grønn/stripe

4 blå

5 blå/stripe

6 grønn

7 brun/stripe

8 brun

BLOG:

1 blå/stripe

2 blå

3 oransje/stripe

4 oransje

5 grønn/stripe

6 grønn

7 brun/stripe

8 brun

Håper dette kan hjelpe litt :)

Har også hørt at enkelte patche panel kan bruke andre rekkefølger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...