-Jungeldyret Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Hei, da jeg kom hjem i dag oppdaget jeg at noen kommodeskuffer på kjøkkenet var revet opp. Vinduet på soverommet til mamma og pappa var brutt opp og sto åpent. Veven som sto innenfor var revet ned og knust. Jeg tenkte "Hva faen, er det en aprilsnarr!?" og etter noen minutter fant jeg ut at det er tatt filmkamerma, 2 digitalkamera, bærbar pc, flere mobiler, kortholderen min med sesongkort, bankkort og over 1000 kr +++! Det rare er at vi har en veldig stor hund som, mange synes, høres _veldig_ skummel ut når den bjeffer, noe jeg ikke tviler på at den gjorde her. Det kan virke som om tyven ble skremt, siden det bare er tatt ting rundt området der tyven kom seg inn. Det er heller ikke tatt noen store ting, som tven eller lignende. Men jeg må bare si... fy faen. EDIT: Det må også ha skjedd rett før jeg kom hjem, siden det ikke hadde rukket å bli så alt for kaldt på rommet der tyven hadde kommet seg inn. Tyven har også tatt seg inn på badet og stjålet alt av smykker og parfymer. Endret 1. april 2008 av -Jungeldyret Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Fuktig for tida. Spor under vinduet? Isåfall ta bilder Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Fuktig for tida. Spor under vinduet? Isåfall ta bilder Vinduet er brutt opp med tydelige merker. Kan ikke ta bilder, siden kameraene er stjålet. Rører minst mulig, for å ikke "ødelegge" bevis. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 off kjipt da! Men hva har man forsikring og alarm til? Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Er dere rike/ser huset rikt ut? Eller valgte de et random hus? Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 off kjipt da! Men hva har man forsikring og alarm til? Har innboforsikring og boligalarm, men den var slått av siden hunden vår var hjemme. Er dere rike/ser huset rikt ut? Eller valgte de et random hus? Huset ligger på enden av en rekke, med en liten skog bak. De fleste av verdiene var synlige fra forskjelige vinduer. Har ikke hørt om noen andre i nærheten som har hatt lignende innbrudd. Lenke til kommentar
Rot Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har du meldt det til politiet? Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Man får tak i alarmsensorer som er såkalt "dyresikre". Altså at alarmen ikke reagerer på dyr. Nøyaktig hvordan det funker, vet jeg ikke. Men ser for meg at forsikringsselskaper blire blide av sånt, fremfor at alarmen er avslått. Hjelper deg vel egentlig fint lite at dette finnes akkurat nå, men tenkte det kunne være et tips til fremtiden :-) Endret 1. april 2008 av AndyG Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Har du meldt det til politiet? Skal ringe så snart vi vet hva som er stjålet osv. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Sikker på at dette ikke er noen som spiller aprilsnarr på deg? Litt fancy at du har tid til å fortelle om dette på forumet, og at du "vil røre så lite som mulig", men allikevel sitter på en PC (som igjen er rart at den ikke ble stjålet, er jo lett omsettelig). Endret 1. april 2008 av Fev4ng Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Vel... Jeg sa at de ikke gikk lenger enn forbi bikkja mi, og da kan du vel kanskje tenke deg til, siden du har så fancy teorier, at pcen sto et annet sted? Ikke så enkelt å ta med en svær stasjonær pc hvis man har lite tid heller. Siden politiet ikke har mer enn én patruljebil, kommer de ikke hit før i morgen! Hva faen, én patruljebil i Oslo? EDIT: Ble ikke så værst, vi må betale 2.8k, resten dekkes av forsikring. Endret 1. april 2008 av -Jungeldyret Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Tok ikke lang tid å få ordnet opp i det med forsikringsselskapet Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Vel... Jeg sa at de ikke gikk lenger enn forbi bikkja mi, og da kan du vel kanskje tenke deg til, siden du har så fancy teorier, at pcen sto et annet sted? Ikke så enkelt å ta med en svær stasjonær pc hvis man har lite tid heller. Ikke bli så fornærmet da, jeg bare tenkte høyt. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Vel... Jeg sa at de ikke gikk lenger enn forbi bikkja mi, og da kan du vel kanskje tenke deg til, siden du har så fancy teorier, at pcen sto et annet sted? Ikke så enkelt å ta med en svær stasjonær pc hvis man har lite tid heller. Ikke bli så fornærmet da, jeg bare tenkte høyt. Sorry, er bare litt generelt sur nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå