Gå til innhold

Hatt innbrudd i dag! *Ikke aprilsnarr*

Anbefalte innlegg

Hei,

da jeg kom hjem i dag oppdaget jeg at noen kommodeskuffer på kjøkkenet var revet opp. Vinduet på soverommet til mamma og pappa var brutt opp og sto åpent. Veven som sto innenfor var revet ned og knust.

Jeg tenkte "Hva faen, er det en aprilsnarr!?" og etter noen minutter fant jeg ut at det er tatt filmkamerma, 2 digitalkamera, bærbar pc, flere mobiler, kortholderen min med sesongkort, bankkort og over 1000 kr +++!

Det rare er at vi har en veldig stor hund som, mange synes, høres _veldig_ skummel ut når den bjeffer, noe jeg ikke tviler på at den gjorde her.

Det kan virke som om tyven ble skremt, siden det bare er tatt ting rundt området der tyven kom seg inn.

Det er heller ikke tatt noen store ting, som tven eller lignende.

Men jeg må bare si... fy faen.

EDIT: Det må også ha skjedd rett før jeg kom hjem, siden det ikke hadde rukket å bli så alt for kaldt på rommet der tyven hadde kommet seg inn.

Tyven har også tatt seg inn på badet og stjålet alt av smykker og parfymer.

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
off kjipt da! Men hva har man forsikring og alarm til? :)

Har innboforsikring og boligalarm, men den var slått av siden hunden vår var hjemme.

Er dere rike/ser huset rikt ut? Eller valgte de et random hus?

Huset ligger på enden av en rekke, med en liten skog bak. De fleste av verdiene var synlige fra forskjelige vinduer. Har ikke hørt om noen andre i nærheten som har hatt lignende innbrudd.

Lenke til kommentar

Man får tak i alarmsensorer som er såkalt "dyresikre". Altså at alarmen ikke reagerer på dyr. Nøyaktig hvordan det funker, vet jeg ikke. Men ser for meg at forsikringsselskaper blire blide av sånt, fremfor at alarmen er avslått. Hjelper deg vel egentlig fint lite at dette finnes akkurat nå, men tenkte det kunne være et tips til fremtiden :-)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Sikker på at dette ikke er noen som spiller aprilsnarr på deg? :)

Litt fancy at du har tid til å fortelle om dette på forumet, og at du "vil røre så lite som mulig", men allikevel sitter på en PC (som igjen er rart at den ikke ble stjålet, er jo lett omsettelig).

Endret av Fev4ng
Lenke til kommentar

Vel... Jeg sa at de ikke gikk lenger enn forbi bikkja mi, og da kan du vel kanskje tenke deg til, siden du har så fancy teorier, at pcen sto et annet sted? Ikke så enkelt å ta med en svær stasjonær pc hvis man har lite tid heller.

Siden politiet ikke har mer enn én patruljebil, kommer de ikke hit før i morgen! Hva faen, én patruljebil i Oslo?

EDIT: Ble ikke så værst, vi må betale 2.8k, resten dekkes av forsikring.

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar
Vel... Jeg sa at de ikke gikk lenger enn forbi bikkja mi, og da kan du vel kanskje tenke deg til, siden du har så fancy teorier, at pcen sto et annet sted? Ikke så enkelt å ta med en svær stasjonær pc hvis man har lite tid heller.

Ikke bli så fornærmet da, jeg bare tenkte høyt.

Lenke til kommentar

Ikke bli så fornærmet da, jeg bare tenkte høyt.

Sorry, er bare litt generelt sur nå.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...