Jan1991 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hey Er i tvil på hvilket kabinett jeg skal kjøpe. Jeg har tenkt å bestille hissig gamer pc, så trenger nytt kabinett også. Hvilke av de burde jeg velge? Er støyforskjellen stor? Har de ca. like gode kjøle evner? Og er P182 mye tyngre enn Nine hundred? Drar jo mye på lan osv, så er P182 altfor tung? Hvor mye tyngre enn 900 ca? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) HeyEr i tvil på hvilket kabinett jeg skal kjøpe. Jeg har tenkt å bestille hissig gamer pc, så trenger nytt kabinett også. Hvilke av de burde jeg velge? Er støyforskjellen stor? Har de ca. like gode kjøle evner? Og er P182 mye tyngre enn Nine hundred? Drar jo mye på lan osv, så er P182 altfor tung? Hvor mye tyngre enn 900 ca? har hatt begge kabinetta.. driver du med seriøs gaming med headsett er ikke Nine hundred irriterende... tenker en over det hører enn såklart Nine hundred bedre enn p182. Vekta på Nine hundred er my, mye mindre. P182 er eit sjukt tungt kabinett som ikkje egner seg til å drasse på for ofte. Sidan du skal mykje på lan vil eg nok heller gå for Nine hundred. Etter mine erfaringer kjøler dei omtrent like bra, Nine hundred er kanskje hakket vassare. Pga av vifta på toppen må du rekne med kulde i rommet frå den. Den på toppen av p182 føler eg at ikkje like effektive. Begge er veldig bra kabinett, liker kanskje ikkje heilt den nederste harddisk brønnen på p182 men ellers er begge sterkt annbefalt av meg. Til ditt bruk anser eg Nine hundred som det beste valet Endret 1. april 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 hvilket skal man velge med tanke på støy?? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) med tanke på minst mogleg støy er nok p182 det beste valet, men mine erfaringer er nok at nine hundred ikkje støyer irriterande mykje. Eg trur du vil bli nøgd uansett kva kabinett du kjøper, men for deg er kanskje nine hundred det beste valet Nine hundred vant forresten kabinett testen HW.no hadde for ei stund sidan http://www.hardware.no/artikler/aatte_kabinetter/44234 Sjølve angrer eg litt i dag på at eg kjøpte p182 og selde nine hundreden min Begge har forresten muligheit til å endre hastigheita på kabinettviftene bak, 3 ulike hakk på begge viss eg hugsar rett. Som regel treng ein ikkje bruke meir enn det nedste hakket. Tar ein på det øvste høyres det ut som take off av eit stort, stort fly Endret 2. april 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
Jan1991 Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Ok, hadde jo egentlig vært chill å ha et kabinett som ikke lager mye lyd. Men det er så kjipt hvis det er altfor tungt. Du vet ikke hvor mange kilo det veier, med alt inni osv? Greier du liksom å bare det fra stua rommet ditt og ut til bilen? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 er ikkje heilt sikker,er nok nærare dobbelt så tung som den "gamle" nine hundred pcen min. Skal nemnast at eg har litt fleire harddiskar i den nye. klart eg klarar å ta den med meg ut, men den er irriterande å flytte mykje på kort tid. Skal ikkje forundre meg om den veg (med innmat) nærare 20 kg. I tillegg er det ikkje alt for mange gode stader å halde når ein bære. Ellers er p182 eit strålande kabinett Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 P182 veier 14KG UTEN noe inni. Lenke til kommentar
Jan1991 Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Yes, er jo passe tungt da. Men det burde jo gå. Er jo egentlig slik at det ofte er lan hos emg, så jeg slepper å drasse med meg pcn ;p Men er det noen andre kabinetter som har like bra kjøling som begge Antec kabinetta, men samt nesten ikke gir fra seg en lyd? Noe alà lyden til P182, men kanskje litt lettere? Personer som har erfaringer med andre kabinett? Er virkelig i tvil :/ Lenke til kommentar
Jan1991 Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Og en annen ting: Hvor de tre viftene i P182 kabinettet? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 En helt øverst bak, en helt bakerst på toppen og den siste er helt nede inni kabinettet foran PSU. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 nettop bestilt Nine hundred! gleder meg! Lenke til kommentar
Jan1991 Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Ingen andre enn Antec kabinetta som også har god kjøling? Rundt samme prisen Lenke til kommentar
Mortenre Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Har selv hatt begge kabinettene, nå bruker jeg antec nine hundred. Hvorfor? LETTERE, bedre kjøling og syntes kabinettet er lettere og endre på. Vifte bråk? Tja, nei har alle viftene på lavt + viftestyring så jeg plages ikke mye. Skal det sies at strømforsyninga mi er det som bråker mest. Men sleng med en viftestyring så er alle problemer løst. ps: Jeg har akkurat montert inn en nexus 120mm vifte. Skal kjøpe inn 2 til nå med det samme, STOR forskjell både på lyd, kjøleevne og vibrasjoner. (følger med gummi feste på nexusen. Men du poengterer lyd, det viktigste er vel og bytte ut CPU vifta, stille ned hastigheten på GPU og ha en strømforsyning med lite lyd generelt:) Lenke til kommentar
Jan1991 Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Ok. Hva med denne strømforsyninga her: Corsair TX 750W? Bråker den mye? Eller får du noe på 750W som eventuelt er billigere og bråker mindre? Lenke til kommentar
Sandland Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Er Alle viftene med blått lys? ser at de 2 foran er men er restenn? Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det er lettere å gjemme kabler på P182. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hvis det er Nine Hundred du tenker på, så er alle viftene untatt den i toppen med lys; ) Lenke til kommentar
Sandland Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 ja mente det.. har henta det for et par timer sida:D Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Vurderer en av disse to. Er det mulig å slå av lyset på viftene?(evt bytte vifter?) tenker at det kan bli irriterende med blått lys hvis jeg f.eks ser på film. Samler ikke nine hundred mye støv? På P182 kan må man ha diskene vertikalt hvis man velger å sette inn en ekstra vifte der man setter inn diskene horizontalt. Det er vel ikke helt gunstig å ha diskene vertikalt?? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Går ikke ann å slå av lysene (med mindre du kutter de riktige kablene) Selv skal jeg heller ha en haug med grønne vifter inni der. Ja, stor luftstrøm = stor mengde støv. Nå snakker jeg ikke ut av erfaring, har ikke fått testet kabinettet ennå. (Men jeg har det) Som mange folk har sagt: Klipp opp noen strømper og bruk dem som støvfilter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå