Jikla Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Er det sånn at bilde kvaliteten blir betre med nintendo wii component video cable på ein hd tv enn ein vanleg. Er det verdt kjøpet? Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Spørsmålet er vel heller hva som er vanlig. Skulle nesten tro hd-tv er mer vanlig enn tjukk tv Men svaret på ditt spm er vel ja (uten at jeg er ekspert). Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ja bildet blir mye klarere med komponent kabel. . Lenke til kommentar
LMH Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Bildet blir betre med component ja, er ikkje tvil om det. Kor stor forskjellen er varierar vel gjerne litt frå TV til TV, men forskjellen vil alltid vere der. Har no spelt Wii over component på ein 32" HDready TV ganske lenge og merka stor forksjell då eg no nyleg måtte gå over til ein eldre TV med kompsositt Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343090 tenlkte eg skulle kjøpe denne i slutten av måneden + de wii kablene. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Du ser det ganske dårlig på en slik video på youtube. Her har du noen bilder jeg tok av forskjellen: Edit: tar med hele innlegget mitt: Hei,Hjemme skal familien min ha en 42. tommers Pioneer Plasma skjerm og på hytta har vi en 26. tommer LCD Samsung skjerm. Problemet er det at da jeg fyrte opp Wiien på hytte skjermen ble bildet veldig uskarpt og kornete. Prøvde derfor å ta en titt på settings der jeg stilte inn Wiien på 50 hz mode, da ble plutselig bildet mye skarpere, har aldri sett det så skarpt og lekkert. Skulle nestem tro den kjørte i 720p eller noe slikt. Men spørsmålet er da hvorfor bildet blir så skarpt i 50 hz mode og så elendig i 60 hz mode, er jo ikke alle spilll som støtter 50 hz heller. Så kanskje jeg skal kjøpe noen komponent kabler? Blir bilde bra da? Hvordan komponent kabler anbefaller dere? Og hvorfor ble bilde så skarpt i 50 hz? Takker for svar <{POST_SNAPBACK}> 60Hz er vel 576i elns, noe som da ikke er samme widescreenformat so mTVen din osv.. (ville jeg tro) Og da må nok skjermen gjøre om dette signalet, som resulterer i dårligere bilde. MEN, kjøp for all del komponentkabel!! Det skrotet av en composite kabel er så dårlig at nintendo 64 sin grafikk ikke fortjente å bli sett med en slik kabel. Komponent gir mye høyere kontrastnivå. (composite har vel en maksimalt kontrastnivå på ca 200:1, og kan maks kjøre 50Hz med 480i) Dette betyr at den hopper over annenvher linje per bilde, noe som gir et uskarpt bilde totalt sett. Fargekvaliteten er også så blass at du kan begynne å lure på om det er sort/hvitt TV. Det jeg vil frem til, er at alle med flatskjerm burde kjøpe en komponentkabel så raskt de kan. Byttet til det i går (vet ikke hvorfor jeg venet så lenge med innkjøp, men angrer ivhertfall ikke). Nå kan jeg faktisk lese tesken hvis jeg surfer på nettet. Tokk et bilde med et dårlig kamera, i et svært dårlig opplyst rom, så skarpheten til komponentkabelen kommer ikke frem overhode, men er er ivhertfall et forsøk: Komponent:.......................Composite: Ps: Komponentbildet er litt mørkere på grunn av kortere lukkertid, så se mer på kontrastnivået og skarpheten. Komponent:.......................Composite: Komponent:.......................Composite: Ps: Var veldig vanskelig å få et godt bilde in-game, pga ye bevegelser osv.. (og fordi det er så dårlig lysstyrke på prosjektoren) Komponent:.......................Composite: Ps: Se spesielt godt på hjertene som er langt skarpere, på det lysende underlaget, som lyser sterkere og på veggen i bakgrunnen som har et mye bedre sortnivå. Edit: Composite var kjørt i best mulig format, altså 480i, mens Komponent var kjørt i 480P. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 vekker denne tilbake til live for at det er sikkert andre en meg som faktisk lurer på hvor effektiv denne er. og for at jeg kan få den i "mine innlegg" Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Nei altså det er egentlig ikkje så mye å lure på ein gang, har du pengene,HDTV og Wii: Løp og kjøp Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Har spurt før, og fått svar, men jeg spør igjen tilfellet det har endret seg. Er det forskjell på orginal og uorginal comp.? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Tja, ville tippet kvaliteten var et lite hakk bedre på originalen, men da ganske minimalt. (igjen kommer det antageligvis helt ann på hvilken tredjepart det er) Som med andre analoge videokabler så har merket/kvaliten litt å si den. Vet ivhertfall at flere tredjeparts-kabler er noe kortere. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Tja, ville tippet kvaliteten var et lite hakk bedre på originalen, men da ganske minimalt. (igjen kommer det antageligvis helt ann på hvilken tredjepart det er) Som med andre analoge videokabler så har merket/kvaliten litt å si den. Vet ivhertfall at flere tredjeparts-kabler er noe kortere. noen som har link til en kabel som vil funke grett? ikke orginalen, siden jeg synest at det var litt for dyrt å måtte betale 400,- for den. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343090 tenlkte eg skulle kjøpe denne i slutten av måneden + de wii kablene. Har den samme tv'n.. og, må bare få sagt at ingen av de 3 NES spillene mine virker.. Skal jeg spille de, må jeg bytte over til kompositt.. Vet ikke om det er med kabel eller tv, men det samme gjelder om jeg skal spille SNES emulator på ps2'en min.. fungerer ikke med component, mens kompositt fungerer helt fint.. Ellers er jeg kjempefornøyd med tv'n.. Kjempebillig, og helt grei.. Jeg kjøpte en billig fra play-asia.. Orker ikke leite frem link nå.. men, den fungerer helt fint.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Sikker på at det ikke er bildeformatet som er feil? Mange eldre spill liker gjerne 50Hz, og kanskje interlaced istedenfor progressive. Med kompositt så kan du ikke velge 480P, 60Hz. (dette gir best bildekvalitet) En 50Hz og 576i (eller noe slikt) kan nok kanskje fungere bedre. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Mener at jeg har stilt på det også.. Skal sjekke nå jeg, mens jeg husker det.. Edit: Nope.. funket ikke.. prøvde alle 576i (50hz) 480i (60hz) og 480p.. ingen som fungerte med Super Mario Bros i alle fall.. sjekket ikke med de andre nes spillene.. Endret 25. april 2008 av Pebble Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå