strikkepinne Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Kjøpte ny tv i går toshiba Spurte selgeren hvilken kabel jeg trengte til å koble til dataen og han sendte med meg en HDMI - DVI D kabel. Men det går bare ikke. Windows logoen kommer når jeg skrur på dataen men etter det blir det bare blått. Hva gjør jeg feil? Eller har jeg fått feil kabel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Kjøpte ny tv i går toshiba Spurte selgeren hvilken kabel jeg trengte til å koble til dataen og han sendte med meg en HDMI - DVI D kabel. Men det går bare ikke. Windows logoen kommer når jeg skrur på dataen men etter det blir det bare blått. Hva gjør jeg feil? Eller har jeg fått feil kabel? Kan være at du har glemt å skru ned oppløsning eller refreshrate før du skiftet skjerm. Oppstarten kjører i en sikkermodus/minimum på grafikk, 640x480 tror jeg (refreshrate vet jeg ikke). Derfor du har bildet ved oppstart og ikke etter oppstart. Skift til en oppløsning og refreshrate skjermen din støtter, og deretter koble til tv'en Lenke til kommentar
strikkepinne Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 å kanskje det kan være det! Kan du guide meg igjennom den prosessen? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har du aktivert dobbelt skrivebord? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har du aktivert dobbelt skrivebord? Det kan også være feilen. Guide: Skru av PC-en, koble til din gamle skjerm. Høyre klikk på skrivebordet og trykk egenskaper. Gå på innstillinger og skift deretter oppløsning til en som tv'en din støtter f.eks. 1024x768. Skift også til laveste fargekvalitet for å være sikker. Deretter gå in på avansert (høyreklikk skrivebord > egenskaper > innstillinger > avansert), trykk på skjerm og gjør om til 60hz. Skru av datamaskinen og skift skjerm. Når du kommer inn på skrivebordet igjen og har bilde, kan du justere opp slik du selv vil ha det. PS: Den skjermen du har der virker veldig interesant ut (Jeg er på utkikk etter noe lignende ). Jeg ser på den linken til elkjøp, der står det: En tv for de kresne som har et drøss av funksjoner som gir deg en bedre tv opplevelse. Den har b.l.a. backlight control og Active Vision. Gode tilkoblingsmuligheter via b.l.a 2 x HDMI og PC via VGA. Den innebygde MPEG2 tuneren fungerer ikke i NORGE PC via VGA betyr at du heller kan bruke en dvi til d-sub kontakt på grafikkortet ditt slik at du kan bruke analoge signaler. Da kan du kjøre 1366x768 32-bit fargekvalitet ved 60hz. Noe som ikke går ann over dvi/hdmi, eller rettere sagt digitale signaler. Uansett tror jeg selve tv bildet er begrenset til 24-bit fargekvalitet. Hvis du får PC-en med tv'en din opp og kjøre vil jeg gjerne vite hvordan den er til spilling og tekst på skrivebordet (om teksten er synlig). Lenke til kommentar
strikkepinne Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Hei. Takk for svar men her er jeg like langt. Prøvde å skifte til de innstillingene det står tv'en aksepterer i bruksanvisningen, men den skifter tilbake til gamle innstillinger med en gang jeg trykker på apply eller ok. Kan det være at min gamle skjerm ikke klarer disse innstillingene 1920x1080? Bør jeg slå den av før jeg bytter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hei. Takk for svar men her er jeg like langt. Prøvde å skifte til de innstillingene det står tv'en aksepterer i bruksanvisningen, men den skifter tilbake til gamle innstillinger med en gang jeg trykker på apply eller ok. Kan det være at min gamle skjerm ikke klarer disse innstillingene 1920x1080? Bør jeg slå den av før jeg bytter? Hmmm. Bør helst prøve med en lav oppløsning, og deretter øke hvis du ser at det fungerer. Men anbefaler deg å skaffe en slik dvi til d-sub omformer, slik at du kan få utnyttet tv oppløsningen bedre. Lenke til kommentar
strikkepinne Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Ja jeg har prøvd opp og ned på oppløsningen men dataen vil ikke bytte. Er vanskelig å få ting til når ikke dataen jobber med deg. Vet du ikke hva det kan komme av at jeg ikke får byttet oppløsning eller noe på skjermen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå