Gå til innhold

Fototreff for oss oljefolk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig noe slikt for oss stavangerfolk! Jeg har dessverre ikke mulighet til å være med på førstkommende treff men hvis det blir flere slike ut over stiller jeg gladelig opp. Hva med deg PMnormal, er det aktuelt for deg å bli med på noe slikt i fremtiden? Er det noen jeg virkelig kunne tenkt meg å ta av en prat med fra forumet så er det deg. :)

Han har jevnlig stillt på treffene i nord. Turen sørover er ikke lengre enn turen nordover. Dvs for PMnormal er den lengre sørover siden han bor enda lengre nord :p

Lenke til kommentar

Du treffer riktig der (dobbeltmening, ironi, hi hi).

Det fikk meg til å tenke på noe som jeg ikke har tenkt på før. Treff i Stavanger-regionen kalles for treff for oljefolk. Jeg tipper at den største ironien er at det sannsynligvis bor prosentvis flere oljefolk på Karmøy, der jeg er fra :!:

Egentlig burde Haugalandet kalt det treff for oljefolk, sett bort fra at det er ingen av oss som faktisk jobber i oljeindustrien. Kanskje kattekwinnen lager reklamemateriell for oljerelatert industri, men det vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar

Nå må du slutte å syte PMnormal :p Dere er samer, og vi er oljefolk! Vi er rike å har fint utstyr, dere er fattige med skrapoptikk, så kom ned å vis noe showoff!

Men problemet blir at ikke alle har bil, og stappe 5 ukjente personer i en bil opp til Karmøy'nå blir litt risikabelt. Tar ikke så lang tid for deg å kimare å fise ned her en søndagstur, i en vakker å frodig natur som dere sikkert ikke har sett der oppe i nord.

Lenke til kommentar

På Karmøy bor alle i enebolig, kjører nyere Audi/Merce/BMW, og har ingen begrensninger på hardware-budsjettet. Jeg er en fattig bergenser, som syter over hvor fattige vi byfolk er. Husk at jeg har bodd eksakt halve livet mitt i norges andre storby, og ikke en fiskerlandsby på sørvestlandet :p

En liten ankdote er hvor ekstreme hifi-freaks er på Karmøy og i Haugesund. Haugalandet har landets eneste spesialbutikk for hifi basert på rørteknologi, for eksempel. Jeg er selvfølgelig kunde der. Den mest ekstreme hifi-freak jeg kjenner til bor på Vest-Karmøy. Bare effektforsterkeren hans (Audio Note Ongaku) koster 1,2 millioner kroner!!!! I tillegg kommer høytalere til rundt 900.000. Hvor mye forforsterkeren, gramofonen og cd-spilleren koster tør jeg ikke engang tenke på. At han bor i et vanlig husbankhus, og kjører vanlig familiebil som ikke er ny etc. får heller stå som et eksempel på ekstrem lidenskap.

Noe å tenke på for oss fattige byfolk. Oljepengene havner åpenbart ikke i alles lommer, men de lommene de havner i er skikkelig dype. Like dype som Nordsjøen :roll:

Lenke til kommentar
På Karmøy bor alle i enebolig, kjører nyere Audi/Merce/BMW, og har ingen begrensninger på hardware-budsjettet. Jeg er en fattig bergenser, som syter over hvor fattige vi byfolk er. Husk at jeg har bodd eksakt halve livet mitt i norges andre storby, og ikke en fiskerlandsby på sørvestlandet :p

En liten ankdote er hvor ekstreme hifi-freaks er på Karmøy og i Haugesund. Haugalandet har landets eneste spesialbutikk for hifi basert på rørteknologi, for eksempel. Jeg er selvfølgelig kunde der. Den mest ekstreme hifi-freak jeg kjenner til bor på Vest-Karmøy. Bare effektforsterkeren hans (Audio Note Ongaku) koster 1,2 millioner kroner!!!! I tillegg kommer høytalere til rundt 900.000. Hvor mye forforsterkeren, gramofonen og cd-spilleren koster tør jeg ikke engang tenke på. At han bor i et vanlig husbankhus, og kjører vanlig familiebil som ikke er ny etc. får heller stå som et eksempel på ekstrem lidenskap.

Noe å tenke på for oss fattige byfolk. Oljepengene havner åpenbart ikke i alles lommer, men de lommene de havner i er skikkelig dype. Like dype som Nordsjøen :roll:

Du skal være relativt ivrig for å kjøpe hi-fi til langt over 2mill ja. En ting er PA, men Hi-fi!

Vi har da litt hi-fi her i området også. Bla. Electrocompaniet som lages rett over fjorden her.

Lenke til kommentar
Skal vi ikke la denne tråden gå helt off topic folkens? ;)

... som de fleste trådene her på forumet gjør før eller senere uansett ...

Sorry. Vi samer vet aldri når vi skal holde kjeft. Gi oss en flaske himkok, så holder vi det gående til de små timer....

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Ta det med ro sn0dig, vi har bare begynt å varme opp til treffet :)

Nå gidder jeg ikke skrive alt det vi har her, har ikke tid, og gidder ikke skrive 2 A4-sider.

Bare la PMnormal tro at karmoy er så mye bedre :)

Lenke til kommentar
Ta det med ro sn0dig, vi har bare begynt å varme opp til treffet :)

Nå gidder jeg ikke skrive alt det vi har her, har ikke tid, og gidder ikke skrive 2 A4-sider.

Bare la PMnormal tro at karmoy er så mye bedre :)

Pfft. Karmøybuer er bare generelt rikere, ikke bedre. De beste er naturligvis haugalendinger som er blitt homogenisert som bergensere. Nemlig. Og det er en evig sannhet til Dovre faller.

Lenke til kommentar
Har ikke blitt bestemt hvor vi skal gå tror jeg, men vi har flere tips.

Ellers så kunne vi møtt rundt i 12-tiden. Og ja, du sier noe der ang parkering.

Så langt så har jeg fått svar fra

Pirja

sn0dig med følge

Hille

Pallesen

Anderssb

6stk

Venter forsatt på de som står i post1 kan si at de er med den Søndagen.

Jeg kan.

Lenke til kommentar

Noen som er klar for søndag? Dere får evt avtale tid å sted å møte, for det er ikke 100% klart at jeg kan komme. Vet ikke hvor god tid jeg får til å sortere bilder etter lørdagen. Men vis det blir litt utpå dagen så kan det hende jeg dukker opp.

Lenke til kommentar

Hmm.. Det er nå snart ja.. :hmm:

Og jeg som hadde tenkt til å sitte inne til jeg var ferdig med MGS 4 (som kommer i morra :) )

Edit: Skal vi si søndag kl. 12 eller noe? Lørdag er det vel gratiskonsert i bjergsted som jeg skal på ihvertfall :)

Edit2: Med togstasjonen (?)

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...