Jan1991 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Heisann. Jeg har tenkt å kjøpe meg en helt ny pc, men er i tvil om hvilket hovedkort jeg skal kjøpe. Noen anbefaler det ene, mens andre anbefaler det andre. Jeg skal kjøpe meg en gamer pc med Intel Core Duo E8500 og Geforde 9800GX2 er bare noen av delene. Hvilket hovedkort bør jeg kjøpe? Har tenkt å bruke rundt 2K på hovedkortet. Og jeg har ikke tenkt å overklokke med det første heller (kanskje aldri) Hva vil passe best da? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det er sinnsylt masse å velge i, så det er vel opp til deg hva slags andre funksjoner du ønsker på hovedkortet ditt, slik som hvor mange USB, trenger du eSATA, trenger du innebygd WiFi, trenger du Firewire, skal du ha dedikert lydkort eller er det greit nok med onboard lyd osv., osv..... Lenke til kommentar
Jan1991 Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Yes, hm. Kan vel begynne med at jeg skal ha fatality pro lydkoret... Ingen som har noen anbefalninger? Prislapp rundt to tusen lapper. Noen som har erfaring med Asus Rampage? Får du noe bedre enn det til samme pris? Skal som sagt ikke overklokke (med det første) Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Selv har jeg Gigabyte GA-P35-DQ6 - et kort som har fått svært bra omtale i tester, Editors choice osv. Er dønn fornøyd med kortet selv også. Lenke til kommentar
Spaitzo Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 ta en titt på dette. https://prisguiden.no/product.php?productId=47330 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) ta en titt på dette.https://prisguiden.no/product.php?productId=47330 Hvordan skal han få en Intel E8500 (Socket 775) til å passe på det hovedkortet der? Trådstarter: Hvis du ikke skal overklokke og ikke har helt spesielle krav,så trenger du ikke bruke 2000 kr på hovedkort. Skal du absoultt ha det nyeste og beste,så ville jeg valgt et hovedkort med Intel X48 chipsett. Ellers så finnes det mange gode hovedkort til en langt billigere penge. For eksempel Intel P35 kort. Endret 2. april 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå