Gå til innhold

Celler/tables endrer plass ved sletting av andre celler?!?


Anbefalte innlegg

Har et prosjekt på skolen der vi skal lage en webside. Jeg er fortsatt i begynner fasen, men har da allerede problemer.

 

Jeg har brukt hovedsiden som mal for resten av sidene, ihverfall var dette planen, så da jeg sletter cellene jeg vil bytte ut til neste side, så flytter flere celler og tabeller seg rundt på sida! Det er ikke mye det er snakk om, men det sier seg selv at slik kan jeg ikke ha det.

 

Om dere tar en titt på sida her: http://www.home.no/friluftssport/Sider/Hovudside.htm

så kan dere se hvordan problemet kommer til uttrykk, i underemnet "gjestebok".

 

Bilder, linker osv er altså ikke endelige, og har ikke tenkt å bruke noen av bildene som er vist på sida, utenom headingen. Dette er bare for å illustrere.

 

Om noen forstår problemet her, hadde jeg vert overlykkelig for svar!

 

(I et annet forum så jeg at det kunne være løse "tags" som lå rundt på sida, som ble flyttet rundt vilkårlig alt etter programmets ønske, og det kunne da være dette som dyttet cellene rundt, men jeg kan da helt ærlig ikke se noen slike..)

 

Hjelp!

 

Mvh

Steffen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke akkurat noe kløpper innen fordet her, men du kommer nok til å få høre av noen att tabeller er ut og css er mye bedre og bruke.. Dette er vel ett eksempel på det.

 

Uten å være sikker, vil jeg tru at bredden på din midt kolonne(der du har tekst) står på Width: auto. Så når teksten er kortere, altså ikke går like langt som den gjorde på forsiden, så krympes den automatisk sammen.

 

Nå er jeg ikke sikker, og det er sikkert noen her inne som er mye flinkere en meg som kan gi deg 100% riktig svar.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg ville bumpet denne tråden.

 

Tabeller skal ikke brukes til å forme layout eller bygge opp en side. Har du lest dette før du postet?

 

Har du lest på HTMLdog? Der kan du nemlig lære deg å lage siden din med skikkelig HTML/CSS uten problemer.

 

Lykke til.

 

(edit: linken din er død)

Endret av semafor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...