Gunn@r Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Når jeg går inn på bestemte web-sider, for eksempel http://www.masterferries.com, så får jeg opp feilmeldingen "iexplore.exe har et problem og må lukkes". Denne feilmeldingen kommer opp etter ca.20-30sek, selv viss jeg ikke trykker på noen linker. Dette gjelder som sagt bare på bestemte web-sider, som http://www.masterferries.com. Viss jeg går inn på for eksempel http://www.vg.no, så går det helt fint. Her er noe av det som stod i "feilmeldings-loggen": AppName: iexplore.exe AppVer: 7.0.6000.16608 ModName: kernel32.dll ModVer: 5.1.2600.3119 Offset: 00012a5b Håper dere har noen idèer til hva som kan forårsake dette EDIT: Feilmeldingen kommer ikke opp etter 20-30sek, men 2-3 sekunder etter jeg har kommet meg inn på siden, så lenge jeg beveger på musa. Viss jeg bare går inn på siden uten å bevege på musa, DA går det 20-30sek før feilmeldinga kommer opp. Plis hjeeeeeelp Endret 1. april 2008 av nilsrune Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Problem: iexplore.exe har et problem og må lukkes. Konklusjon: Ja, Internet Explorer er et problem. Løsning: Fjern det, innstaler Firefox/Opera. Har aldri likt IE, for det er som en åpen dør for virus, med et skilt på døra:"Fr33 moeny", og med Pedobear på innsiden. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Internet Explorer er selvsagt den beste nettleseren der ute, du kan feilsøke loggen nærmere med feks Windbg-men som regel skyldes problemet Flash/Java applets--så hold disse oppdatert. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Internet Explorer er selvsagt den beste nettleseren der ute, du kan feilsøke loggen nærmere med feks Windbg-men som regel skyldes problemet Flash/Java applets--så hold disse oppdatert. Både Flash og Java er oppdatert, uten at det hjalp. Eller jeg får i alle fall opp meldingen om at jeg har den siste versjonen når jeg prøver å oppdatere Java, og jeg installerte akkurat Adobe Flash Player 9, så... Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Skal man finne ut nøyaktig hvorfor noe skjer må man nok frem med Windbg. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Skal man finne ut nøyaktig hvorfor noe skjer må man nok frem med Windbg. Muligheter for å få en (veldig) rask innføring i programmet? Har aldri brukt det før og skjønte ikke så voldsomt mye av det akkurat... Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Se først og fremst her Deretter kan man feilsøke dette på to måter man kan enten åpne kræsjdumpen i Windbg eller så kan man huke seg på Internet Explorer og velge Go Unhandled Exception. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Se først og fremst her Deretter kan man feilsøke dette på to måter man kan enten åpne kræsjdumpen i Windbg eller så kan man huke seg på Internet Explorer og velge Go Unhandled Exception. Har lest gjennom, men føler jeg ikke helt forstår hva som står skrevet. Denne kræsjdump-fila...hvordan vet jeg hvilken fil jeg skal ha tak i og hvor den ligger?! Vet ikke om jeg skulle gjøre dette manuelt, men opprettet i alle fall ei mappe som heter symbols under c:. Forstod det slik at det skulle komme noen filer i denne mappa (kanskje kræsjdump-fila?), men den er forsatt tom.... Du skrev at "La først Windbg få laste ned symbolene den trenger og vent til kommandolinjen blir tilgjengelig.". Javel...hvor skal disse symbolene lastes ned til? Til c:\symbols (virker jo som det mest logiske hehe)? Men blir disse lastet ned automatisk? Hvor laster jeg de ned ifra eventuelt?! Føler meg utrolig teit nå, men dette er virkelig ikke noe jeg kan... Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Symbolene blir lastet ned til c:\symbols det stemmer---poenget med disse er rett og slett at du kan se navnet på funksjonene som blir brukt---(Istedet for bare tall) Windbg vet selv hvilke symboler den trenger så dette ordner den automatisk. Men den vil ikke laste dem ned før du har begynt å feilsøke (Enten programmet eller en kræsjdump) Dr. Watson er ansvarlig for å samle kræsjdumper for programmer---du bør kunne få opp de lagrede kræsjdumpene ved å skrive drwtsn32 i kjør feltet på start menyen. Hvis ikke kan du prøve å starte Internet Explorer (Eller så kan du starte Internet Explorer via Windbg) og deretter velge File menyen i Windbg og velge valget Attach to a process og deretter velge Internet Explorer---videre må du da velge Debug menyen i Windbg og velge valget Go Unhandled Exception---da vil du kunne bruke Internet Explorer som normalt bare at når det skjer en feil og den kræsjer vil Windbg ha samlet data om dette som du kan analysere med !analyze -v kommandoen. Denne vil da analysere hvorfor det kræsjet og gi deg en sannsynlig synder. Endret 1. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 prøv dette: tools>internett options>advanced>reset internet explorer settings. hjalp for meg ! lykke til Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 prøv dette: tools>internett options>advanced>reset internet explorer settings. hjalp for meg ! lykke til Utrolig hvor enkelt det kan gjøres Tusen takk for hjelpen, funka som bare det Takk til fenderebest også, selv om æ ikke helt forstod dette programmet. Men sikkert bare æ som er tilbakestående hehe Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hehe det kan virke litt komplisert men Windbg er istand til å finne årsaken til absolutt alle problemer du skulle ha med Windows programmer. Det kan være at jeg har litt egentlig veldig sans for å finne ut hva som er galt i tillegg til å løse problemet---mens det vanlige brukere egentlig har bruk for er jo at ting fungerer Så godt du fant en enkel løsning på problemet---men husk på at du kan bestandig stole på Windbg til å finne en løsning på problemer som ikke har noen enkelt løsning. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 jeg anbefaler deg også å prøve Internet Explorer 8 Beta 1, med denne har jeg ikke problemer i de hele tatt: http://www.microsoft.com/windows/products/...e8/default.mspx lykke til Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 jeg anbefaler deg også å prøve Internet Explorer 8 Beta 1, med denne har jeg ikke problemer i de hele tatt: http://www.microsoft.com/windows/products/...e8/default.mspx lykke til Liker ikke beta-versjoner, så.... hehe Hehe det kan virke litt komplisert men Windbg er istand til å finne årsaken til absolutt alle problemer du skulle ha med Windows programmer. Det kan være at jeg har litt egentlig veldig sans for å finne ut hva som er galt i tillegg til å løse problemet---mens det vanlige brukere egentlig har bruk for er jo at ting fungerer Så godt du fant en enkel løsning på problemet---men husk på at du kan bestandig stole på Windbg til å finne en løsning på problemer som ikke har noen enkelt løsning. Jo det er sikkert nyttig når man bare setter seg inn i det og lærer å bruke programmet. Får se om jeg prøver meg litt mer på det etterhvert. Takk for hjelpen i alle fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå