CrazyDog Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg har en tabell som ser slik ut: id felt1 felt2 felt3 1 a b c 2 a b c Jeg ønsker å lage en spørring som viser data på denne måten: id feltnavn verdi 1 felt1 a 1 felt2 b 1 felt3 c 2 felt1 a 2 felt2 b 2 felt3 c Er det noen som har forslag til hvordan jeg skal lage spørringen? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hmmm... rart databasedesign hvis du faktisk trenger det her Noe slikt burde funke: SELECT id, 'felt1', felt1 FROM tabell UNION SELECT id, 'felt2', felt2 FROM tabell UNION SELECT id, 'felt3', felt3 FROM tabell Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ikke det at jeg skjønner hvordan du mener at dette skal "konsolidere" tabellen din heller konsolide're v2 (fra lat., av *kon- og solidus 'fast, solid') gjøre sterk, solid k- sin stilling Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Heldigvis var eksempelet hans fullt forståelig Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ikke det at jeg skjønner hvordan du mener at dette skal "konsolidere" tabellen din heller Det han ønsker er å unpivote tabellen sin. Hvordan dette gjøres i Access vet jeg dessverre ikke. Hadde det derimot vært SQL Server 2005 så ville UNPIVOT funksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå