FastDoWn Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Hei jeg har bursdag i dag og har fått litt penger som skal gå til ny PC. Skal ha: Gamer PC, Pris ca 9500 eller mindre, Skal OC, bygge selv Har fra før av: Skjerm 22" 1680x1050, mus og tastatur. Har satt samens dette. dette Er det mulig og få prisen noe ned uten at det går ut over ytelsen? Er litt usikker på HK, Ram og PSU. Kunne tenke meg og kjøre to 3870 X2 i crossfire etter vært. Trenger et HK som støtter det og som er bra til OC. PSU må også greie og kjøre to 3870 X2 i crossfire. Skal ha 4gb ram, hvordan ram bør jeg kjøpe som er bra til OC. Endret 1. april 2008 av FastDoWn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Hei og gratulerer med dagen! Virker som et fint og kraftig oppsett dette her. Men om du har tanker over å kjøre to 3870 x2 i crossfire, tror jeg ikke det er nødvendig med 1024mb ram på kortet. Du vil ikke få kunne utnytte alt dette grafikkminnet. Men om du derimot skal kjøre 1 kort, så er 3870 x2 med 1024mb minne et meget fint kort. Du vil uansett hva du velger få mye bedre ytelse av to ATI kort i crossfire framfor 2 nvidia kort i SLI, så her har du tenkt riktig. Eller virker oppsettet ditt bra! Regner med at du skal kjøre en vifte på CPU-kjøleren ved OC? Lykke til videre. *EDIT* Du kan i tilfelle velge et hovedkort som er noe billigere, uten å miste særlig ytelse av dette. Men med tanke på overclocking, så bør du ha et godt hovedkort med fine funksjoner for dette. Oppsettet ditt virker ikke overpriset på noen måte i henhold til at det skal være en OC vennlig gaming pc, til en fin penge. Endret 1. april 2008 av Slettet-rOwOH6vg Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 bare spørre om en uvesentlig ting? Fikk du 9.5k til bursdagen?:S Lenke til kommentar
FastDoWn Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Takker Skal bare kjøpe 1 3870 X2 i første om gang. Men støtter HK 2 3870 X2? og hvor kraftig PSU må jeg ha? Bra at oppsettet ser bra ut da. Hvis dere har noen forslag så fyr løs. bare spørre om en uvesentlig ting? Fikk du 9.5k til bursdagen?:S nei langt i fra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Dette hovedkortet er et quad hovedkort, med hele 3 PCI express x16 porter. Det vil si at du kan kjøre opptil 3 kort i crossfire. 3870X2 vil kunne kjøre i quad-crossfire på dette hovedkortet, altså 3 kort. Du vil også kunne kjøre vanlig crossfire, altså 2 kort. Problemet er at du må ut med ganske mye mer i hardware for å kunne utnytte 3 så kraftige kort i quad-crossfire. (Dette krever en utrolig kraftig strømforsyning, 1000w +) Jeg vil anbefale deg å heller kjøpe et litt bedre kort med vanlig SLI (2 porter) til samme pris som dette hovedkortet, med mindre du faktisk har planer med å kjøre 3 grafikk kort. PS: quad-crossfire er egentlig 4-kort, mens quad i denne sammenhengen er 3-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå