Gå til innhold

Import av klær fra utlandet

Anbefalte innlegg

Hei :w00t:

da var det flere ting jeg lurte på.

nettopp etablert firma der vi designer klær, får dem produsert i utlandet og etter planen importere til Norge.

lest litt rundt på bedin og tollvesnet må nesten si at jeg ikke ble så smart av det.

Har noen mulighet til å pønche inn noen linjer for prosedyren til importering av klær/vesker/smykker/sko fra utlandet til Norge. Skal man gjøre alt selv, eller er det lurt å bruke selskaper som tilbyr slike tjenester. Trenger man lisens for import til Norge? Har hørt noe om Letter of Credit (L/C) gjelder L/C kun èn forsendelse?

Hva trenger man når man skal hente varene fra fortollingstedet.

takker for all hjelp. :thumbup:

Endret av Zippi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var vanskelig å finne noe om. Du kan jo ringe Tollvesentes informasjonssenter på 03012. De burde vel i alle fall kunne finne det ut for deg. De er stort sett greie å snakke med. Tviler på at de kan svare deg på stående fot, på førstelinjesupport, men de kan kanskje hjelpe deg videre.

Det eneste jeg kunne finne på toll.no var en retledning til utfylling av tolldeklarasjonen.

http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?...;epslanguage=NO

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hello again!

gidder noen å lime inn noen links til speditører. har null peiling på dette. Søkt på gule side og google. det kommer opp noen. men hvilken skal jeg velge er det store spm.

takk for all hjelp og takk til alle som har svart så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...