Pysj Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Lyst på ny skjerm på jobben? Her er unnskyldningen du har ventet på. Les mer Lenke til kommentar
oddebolt Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Skriveleif? " Undersøkelsen er et samarbeid mellom Universitetet i Uta" (Utah) ? Endret 1. april 2008 av oddebolt Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg leste om en liknende test i Teknisk Ukeblad. Sikkert basert på samme testen, men i TU stod det i tillegg at dersom skjermen var større enn 24" så sank produktiviteten igjen. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Leste dett efor lenge siden. Sitter selv med en 17" og en 15". Ikke akkurat effektivt Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Denne leste jeg på itavisen eller digi for en mnd siden.. det går litt trutt til tider? Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Rart at ikke effektiviteten økte fra én til to skjermer. Jeg har selv et toskjermsoppsett, og synes dette er mer effektivt enn å sitte med én skjerm. Men det er mulig det har med vane å gjøre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 For en uke siden: Få større skjerm av arbeidsgiveren - Her er argumentet Men det er bare bra at det når forsiden for da får flere sett tipset. Noe som er bra for både arbeidsgivere og arbeidstagere. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ha, de har retusjert bort "dell" logoen på 2405fwp skjermen på bilde Men har merket det på jobben, jobber mere effektivt på 2x19" i dual view en på 1x 17". Så 24" hadde vært ganske så greit Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Denne leste jeg på itavisen eller digi for en mnd siden.. det går litt trutt til tider? Sier heller ja til en godt formulert og lang artikkel her på hardware.no enn de korte og utrolig dårlig formulerte (og gjerne med opptil flere skrivefeil) artiklene på ITAvisen.no til en hver tid, om så artiklene måtte komme noen uker senere her Rart at ikke effektiviteten økte fra én til to skjermer. Jeg har selv et toskjermsoppsett, og synes dette er mer effektivt enn å sitte med én skjerm. Men det er mulig det har med vane å gjøre. Har selv to-skjermer, en 20" CRT og en 19" CRT. Og må si at jeg føler meg handikappet med engang jeg går over til å ha en Får nesten klaustrofobiske følelser.. Jeg føler hvert fall selv at det går mye bedre med to, sammenlignet med en. Endret 1. april 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg har brukt mange ulike konfigurasjoner og føler at 2*19" blir litt for lite på hver skjerm mens 1*24" blir litt akkurat passe for én skjerm, men jeg skulle gjerne hatt en avlastingsskjerm i forbindelse med den. F.eks 24" + 20" (1920x1200 + 1600x1200). 30" synes jeg blir litt i største laget. Jeg vil heller ha to skjermer siden det blir enklere å bruke fullskjerm-applikasjoner på de. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Da gjorde jeg jo ikke dumt når jeg byttet ut min gamle 17" LCD (1280x1024) Med Samsung SyncMaster 226CW. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ja? Det er jo derfor jeg har to 24" på jobben...? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Lurer på hva oppløsningene på testskjermene er. Jeg trives best med liten skjerm med høy oppløsning (19" 1680x1050). Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Sitter med 2x19 og effektiviteten ville gått betraktelig ned med 1x24 f.eks. Mulig 3x19 hadde vært bedre enn 2x24, med tanke på dei forskjellige programmene eg brukar. Liker også at det ikkje er ein stor dedikert skjerm. (joa det går an å ordne dette med drivere..men aligavel) edit: leif Endret 1. april 2008 av Akvarius Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jobber på 24" DELL, og nylig ble det 24" DELL hjemme også Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hva med de som jobber med andre ting enn bare tekstredigering og regneark? Lenke til kommentar
NightReaper Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 I teorien bør alle ha sin egen kinosal som kontor, fiffig. ^^ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 hvorfor jobber ikke jeg bedre når jeg har 2x24", en 19" og en del andre skjermer jeg kan jobbe på? men, det går jo en grense, har en del skjermer over 24" også, som jeg ikke jobber aktivt på da men dette kommer vel veldig an på hva man faktisk jobber med, tviler på at de som jobber med excel og slike "simple" ting merker så mye forskjell på 19" og 24"... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Dette gjelder selvfølgelig "vanlig" kontorarbeid. Til annen type arbeid (foto/video, musikk, animasjon, programmering) så gjelder vel andre, forskjellige kriterier. Lenke til kommentar
ryback Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 men dette kommer vel veldig an på hva man faktisk jobber med, tviler på at de som jobber med excel og slike "simple" ting merker så mye forskjell på 19" og 24"... Når ble excel simpelt? Poenget er at man har all informasjonen man trenger lett tilgjengelig uten å måtte minimere og maksimere en hel haug med vinduer. Man trenger bare å flytte blikket litt. Forskjellen på 19" og 24" er enorm. Jeg har selv 1 20" og en 19" her og 19" er bare helt tragisk mtp. oppløsning. Det er knapt plass til noe som helst informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå