Gå til innhold

ELKJØP og kunder


Anbefalte innlegg

Var hos Elkjøp i går. Trengte et nettverks-kort. Fant et billig til 149,-. Tok det og gikk i kassen. Det første kassadamen spurte om var om produktet var registrert på meg, jeg svarte selvfølgelig 'nei'(Stå og vente i en halv time for å finne et produkt jeg selv kan finne, gidder jeg ikke unne en selger hos Elkjøp noen prosenter i provisjon).

Det neste kassadamen ville ha var navnet mitt. Produktet kostet 149,-. Jeg spurte henne hva hun skulle med mitt navn, når kvitteringen er nok ved kjøp og salg i Norge. Hun (ikke norsk) svarte at det var vanlig med navn. Jeg ga et fiktivt fornavn, f.eks. Juha, hun tastet det inn og slengte vekslepengene på produktet, ikke i min utstrakte hånd......

Et eksempel på vellykket kundebehandling ?

Jeg er paranoid når det gjelder registrering, både online og i det virkelige liv. Data-mining er et ukjent begrep både her i Norge og i Europa, men det kommer......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen uker siden når jeg skulle levere inn et spill som jeg ikke fikk til å fungere måtte jeg oppgi navn. Jeg spurte hva hun skulle med navnet mitt. Svaret jeg fikk var at de trengte det til regnskapet. Egentlig så skulle det vel ikke være nødvendig å oppgi navnet bare på grunn av et rengskap, eller?

Lenke til kommentar
For noen uker siden når jeg skulle levere inn et spill som jeg ikke fikk til å fungere måtte jeg oppgi navn. Jeg spurte hva hun skulle med navnet mitt. Svaret jeg fikk var at de trengte det til regnskapet. Egentlig så skulle det vel ikke være nødvendig å oppgi navnet bare på grunn av et rengskap, eller?

 

Det er vanlig å måtte oppgi navn når du leverer inn/bytter en vare. Dette gjøres på stort sett alle butikker. At det trengs til regnskap er vel litt drøyt da kanskje :smile:

Lenke til kommentar

Det stemmer det med regnskapet. Kommer av at hvis man skal gi ut penger så skal det være mulig å sjekke at det stemmer slik at ikke de i kassa tar pengene selv.

 

Grunnet til at man oppgir navn er for at man skal kunne finne kvittering i systemet hvis kunden roter vekk kvittering. Det er jo bare å finne på et navn hvis du er så paranoid. Du driver kanskje med barneporno du siden du er så redd for navnet ditt :-) Navnet ditt blir nu ikke brukt til noe som helst bortsett fra med reklamasjoner og returer.

 

Kunne høres ut som om du ikke var spesielt høflig når du svarte nei så kan jo skjønne at ho slengte pengene til deg. Ho syns vel at du var litt rar :-) Og man får ikke provisjon for slikt uansett :-)

Lenke til kommentar

æ har en skikkelig godbit jeg opplevde med el kjøp i går ( elgiganten som det er i sverige

 

sende brevet her til el kjøp venter på svar. gleder meg til å få svar

:grumpy:

 

"""

Hei Navnet mitt er mitt navn

 

på grunn av forkjellene på norsk og svensk så skriver jeg denne klagen på engelsk.

 

 

Yesterday, late evening on 27th February, I visited El Giganten to buy a 50 pack of CDs as I have done many times before. I had with me my swedish bank card and norwegian ID/bank card. On other occasions I have bought CDs and other goods at ElGiganten in Helsingborg using this ID and my swedish bank card. The only difference between this and the previous times is that I have now shaved my head and have a mohawk hairstyle.

 

Yesterday i where informed by a lady behind the counter that when i use a swedish bank card, i have to use an swedish ID.

 

Is this correct, do one have to use an swedish id becous one use an swedish bank acount?

Is this a correct way of dealing with customers?

 

Both when I lived in Norway and here in Helsingborg, I bought a lot of goods at ElGiganten because of the prices and service. Is it the policy of ElGiganten to give this kind of service to people with a different hairstyle or someone who does not have an 'average' look? If it is then ElGiganten will lose one customer.

 

 

PS I have previously bought everything from a dishwasher to laser disc to CDs and other items at El Giganten, but this will stop unless I receive a valid reason and or an apology.

 

med hilsen

 

mitt navn

Lenke til kommentar

Nja... jeg synes nå det var kjekt av damen å spørre om hvilket navn produktet skulle stå registrert på.

 

Det er flere som roter bort kvitteringene (bl.a meg når jeg først roter...)

og da er det kjekt å kunne informere personen bak kassa at produktet ble kjøpt i det spesifikke navnet.

 

Vi gjør det selv på jobben. Kunder har ikke noe imot det. De slipper å tenke på jordens undergang dersom de mister kvitteringen (alt ligger jo på data) og de kan trygt bytte produkter med feil dersom det oppstår.

 

Jeg synes nå damen på Elkjøp ga deg god kundeservice.

Når det gjelder det med pengene, hvilke andre steder enn kiosken og matvarebutikk får du vekselen i hånda ?? Det finnes også slike skål'er den ansatte kan legge vekselen på...

 

S-Blazer

Lenke til kommentar

Jeg nevner ofte navn når jeg kjøper ting på Elkjøp, da de registrerer dette i systemet deres og kan derfor dra opp igjen navnet ditt senere. Hvis det f. eks. er trubbel med nettverkskortet, så kan du bevise at det var her du kjøpte det og da du kjøpte det, uten kvittering. Dette hjalp meg da jeg måtte inn med telefonen min... Jeg hadde glemt kvittering hjemme, men det gjorde ingenting, jeg var jo registrert med det kjøpet uansett, med mitt navn!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Ja, men de kunne vel si ifra til deg hva det skal være brukt til...

Hvis de skal ha navnet ditt sånn at de legger inn en kopi av kvitteringen i systemet deres, skulle de kanskje si ifra om at det er dette de holder på med... Dette er kanskje nytt her i Norge, det med å lagre kvitteringer hos butikken, derfor er det vel ingen som forstår hvorfor de må ha navnet ditt?

Lenke til kommentar
Det neste kassadamen ville ha var navnet mitt. Produktet kostet 149,-. Jeg spurte henne hva hun skulle med mitt navn, når kvitteringen er nok ved kjøp og salg i Norge. Hun (ikke norsk) svarte at det var vanlig med navn.

 

Haha. Hvorfor er det relativt at hun ikke er norsk??

 

Når du selv har rotet bort kvitteringen og skal klage på garantien, så kan du takke deg selv for at du var idiot og ikke gav henne navnet. Det er faktisk god kundebehandlig å lagre kundekjøpene i en database, hadde du kjøpt sko, så hadde det ikke blitt gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...