ace-ace Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Heisan Jeg har et hovedkort av typen MSI P35 Neo-F, som jeg skal ha minnebrikker til. Ifølge manualen kjører dette kortet DDR2 minne, på 1.8 volt. Men, når jeg sitter og ser på de ulike typene av DDR2 minne, så er det bare et fåtall brikker som kjører på 1.8 volt. Mange kjører på 2.0/2.1 og enkelte på 2.2. Hva er konsekvensen om jeg kjører minnebrikker med 2.0 volt på dette hovedkortet, vil det fungere eller må jeg endre volt instillingene manuelt i BIOS? Jeg har ikke tenkt til å overklokke, og benytter en Q6600 CPU på maskinen. Skal bare dytte inn 8 gb minne. /AA Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Når du ser minnebrikker med Spenningsforsyning på f.eks 2.1v så betyr det at de skal tåle den volten uten å bli ødelagt. Men hvis vi snakker overklokking så vet man jo at det som regel går bra med 2.2v også. Uten å oppfordre noen til å tøye grensene for mye Ang hovedkortet ditt så er det ingen fare med å kjøpe minnebrikker som er spesifisert høyere enn det som står på hovedkortet ditt. Brikkene fungerer likevel og kjører på 1.8v (eller da standardvolt så lenge du ikke forandrer noe i BIOS), det er altså hvis du skal overklokke at du ikke bør gå over det som står på minnebrikkene, f.eks 2.1v/2.2v osv. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det kan vel bli noe problemer med ustabilt system hvis du har for lav volt. Er jo mange av minnene som går på 1.8v i bios, men minneprodusenten anbefaler feks 2.1v på minne. Og da kan du erfare ustabil pc. Så man burde sette volten til det produsenten anbefaler. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Godt poeng. Jeg tolket spm dithen at trådtarter var "mest redd" for minnebrikker med høyere volt enn det som står på hovedkortet, og dét er altså ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå