care1337 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Heisann. Skulle bytte hovedkort på en maskin, og kjøpte denne: Asus M2A-VM, AMD 690G+SB600, Socket-AM2, m-ATX, DVI, DDR2, PCI-Ex16 På: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339828 Etter å ha koblet alle komponenter til hovedkortet, prøvde jeg å starte maskinen. Men ingen ting skjer. Hovedkortet lyser grønt (standby.) Og alt er koblet riktig til. Det er ikke noe galt med PSU, men for sikkerhetsskyld prøvde jeg en annen strømforsyning. Det som er likt med begge strømforsyningen, er at det kommer et svakt "pip" fra pcn når jeg prøver å starte. For å få dette "pipet" en gang til, må jeg slå av strømmen på PSU og vente noen sekunder, skru på strømmen igjen. Og trykke på startknappen. Jeg har prøvd å starte maskinen uten RAM og grafikk-kort, og har sjekket alt av kabler 100 ganger. Manualen til hovedkortet er også finlest. Som sagt har jeg også prøvd en annen PSU - alt uten hell. Please... please help me! :unsure: Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hadde akkurat same problemet sjølv. Hovudkortet lyste, men ville ikkje starte opp. I mitt tilfelle var det defekt. Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Hadde akkurat same problemet sjølv. Hovudkortet lyste, men ville ikkje starte opp. I mitt tilfelle var det defekt. Var dette samme hovedkortet? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hadde akkurat same problemet sjølv. Hovudkortet lyste, men ville ikkje starte opp. I mitt tilfelle var det defekt. Var dette samme hovedkortet? Nei, det var eit EVGA nForce 680i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå