ZeRKoX Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Vi skal ha en prosjektuke på skolen, og jeg synes det ser spennende ut med en keylogger. Jeg fant denne tegningen, og det så veldig spennende, men jeg lurer på, er det mulig å lage en keylogger, uten at jeg må programmere den chip-en? Viss ikke, hva vil en programmerer koste? Programvare da? Er det normalt skolene har programmererer til forskjellige mikrokontrollerer, eller er det god sjans til at jeg må skaffe meg en egen programmerer? På forhånd Takk. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Tja. Er da ikke så vanskelig. Har programmert med BasicStamp. Og antar dette går nesten for det samme. Har ikke skolen din utstyr for dette da? Går du en Elektronikk linje? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Det finnes en god del atmel programmerere i ulike klasser rundt omkring på nettet. Atmel programmerer f.eks. Endret 2. april 2008 av Harkonnen Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Har du en av chippene som stod nevnt der trenger du ikke programere noe selv nei, men du må jo overføre programmet til chippen da. Ellers slapp de vel kildekoden også, dermed bør det ikke være store problemer å tilpasse det til andre mikrokontrollere. Forutsatt at det er C, assembler kan bli litt mer jobb. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Jo, jeg tror de har utstyr til dette på skolen. Jeg går i VG1 Elektro (tidl. grunnkurs), og jeg ønsker å ha noen kjekkere prosjekt enn å bygge en høyttaler... Jeg har planer om å bygge denne keyloggeren i to utgaver (en som kan gjemmes i tastatur, og en som kobles mellom tastatur og pc), og en hauk viss jeg har tid Jeg kommer til å ha 35 timer på meg til disse prosjektene... Lenke til kommentar
weebl Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 tror det er ganske få skoler som har ic programmerings utstyr. gå heller for noe litt lettere som ikke krever ic programmering, som en forsterker, radio eller fm sender Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Mikrokontrollere var da pensum når jeg gikk på elektronikk, og er det helt sikkert nå også? Lenke til kommentar
Arex_x Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Noen programmerere for Atmel-chiper er utrolig enkle. Som denne : http://www.sparkfun.com/commerce/product_i...?products_id=14 Det er en AVR da men. Fins også gjør-det-selv oppskrifter på slike. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Mikrokontrollere var da pensum når jeg gikk på elektronikk, og er det helt sikkert nå også? Vel jeg går vg2 data og elektronikk nå og i vårt pensum er det ingen ting om programmering av IC kretser eller liknende. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Mikrokontrollere var da pensum når jeg gikk på elektronikk, og er det helt sikkert nå også? Vel jeg går vg2 data og elektronikk nå og i vårt pensum er det ingen ting om programmering av IC kretser eller liknende. De har vell kuttet ned på pensumet. Vi hadde såvidt om det, men vi programmerte. Fikk teori om og programmere IC'er ved og brenne dem (brenne, ikke flashe). Jeg gikk: GK Elektro (2003/2004) -> VK1 Elektronikk (2004/2005). + også at jeg hørte rykter at folk etter oss skulle slippe og regne så mye på kretser, det skulle dere nye få på Høyskolene/Universitetene. Hehe. Huska når jeg begynte på VK1. De fra en annen GK Eletro linje hadde ikke brukt Oscilloskop på GK... Da var vi andre fra en annen GK Elektro skole overlegne. Endret 6. april 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå