FenrisC0de Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hei! Holder på med et prosjekt hvor jeg skal lage en FM sender. (Se Vedlegg). Jeg lurer litt på om jeg kan legge inn en lysdiode i kretsen som lyser si feks hvis det sendes lyd inn, eller noe slikt.. Noen som vet hvordan? ck200.pdf Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Du kan jo måle deg fram til det. Huke på et voltmeter mellom jord og forskjellige steder på kretsen og se om det er noe som ligger lavt når du ikke prater i micen og går høyt når du gjør det. Du vil nok ikke finne noe som ligger på gjevnt DC nivå siden poenget med kretsen er å ta et microfonsignal og fm-moddelere det. Men det kan hende du finner ett signal som feks kan få lysdioden til å blinke når det snakkes i micen. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 kult, nå har jeg byttet ut Mic'en med en 3,5mm kontakt, slik at jeg kan koble inn mp3 spilleren min istedet. Men får vel måle litt og se om jeg kan finne noe kult Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 vet du at signalet fra mp3 spilleren er modellert likt som micen? jeg ville testet mye med bare mic-elementet først. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 i følge instruktøren min går det helt fint å bytte ut mic-kontakten med en 3,5mm kontakt. Men det finner jeg nok snart ut Lenke til kommentar
e321 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hva med både minijack og innebygd mic? Og selfølgelig en bryter som bytter mellom disse da LED kunne du brukt til å blinke når du har signal inn, ja. Evt. om du ikke finner noe signal som får LED'en til å blinke så kunne du vel lagt på f.eks en transistor som styrer LED'en utifra mic signalet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå