SeaLion Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 25 mars kunne vi lese følgende: Bomringen rundt Oslo har blitt automatisert, og dermed er bodene overflødige. Nå er 38 bomboder lagt ut for salg, skriver Aftenposten. Boder lagt ut for salg Statens vegvesen og Fjellinjen la før påske ut de brukte bodene og tre mannskapshus for salg. - Vi tenkte egentlig å ta gravemaskinen og rive dem. Men så fikk vi et par henvendelser i februar fra folk som ønsker å kjøpe dem. Derfor valgte vi å annonsere i stedet, sier driftsleder Ole Christian Frantzvåg i Fjellinjen til avisen. Billetter og pølser Frantzvåg har stått for driften av bodene, og forteller at de kan brukes til mye - ifølge folk som har ringt og forhørt seg om kjøp. - Det var en kommune som skal bruke dem til hageavfallsmottaket sitt. En fotballklubb vil bruke den til billettbod. Og så har vi den klassiske med pølsebod. Det er også flere privatpersoner som har tatt kontakt. Bodene kan jo brukes til redskapsbod, sier Frantzvåg. kilde: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostland...ingen/1.5195698 Men dessverre, sånn gikk det ikke: Regjeringen bestemte mandag at de brukte bomstasjonene fra Oslo skal gjenbrukes for å redusere bilbruken i forbindelse med lørdagshandelen i de store byene. Ved alle store kjøpesentrer med egen parkeringsplass må bilistene betale bompenger for å slippe inn. Tanken er å redusere CO2-utslippene i landet med 10 prosent. I første omgang er det bare de 38 største kjøpesentrene i landet som får bomstasjon på parkeringsplassen, sier samferdelminister Liv Signe Navarsete, fordi det kun er 38 bomboder som er ledige nå. Men hun lover at det skal settes opp bomstasjoner på alle aktuelle store parkeringsplasser etter hvert. Det tidligere annonserte salget av bomboder til private og idrettslag blir dermed avblåst. Les resten av artikkelen, inkludert listen over de 38 kjøpesentrene: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article20080401.ece Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ja, JEG BLIR SÅ FORBANNA PÅ STATEN AZZ NÅ SKAL de TA BOrT handlinga åsså azz, sur nå! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 aprilsnarr ? Artiklen er lagt ut 25 mars. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) er Aprisnarr ja Det som er lagt ut 25 mars har ikke noe med det å gjøre :!: Men er den Norske stat vi snakker om her, så nå fikk de sikkert en god ide og gjenomfører dette da. Endret 1. april 2008 av Dennis87 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 aprilsnarr ? Det kan jo ikke være noe annet Lenke til kommentar
Swe Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 aprilsnarr ? Det kan jo ikke være noe annet Hehe, vel, det er jo helt på linje med hva det politiske flertallet ønsker (nå når de har skremt folk bort fra sentrum med bompenger så skal de skremme folk tilbake til sentrum med bompenger/parkeringsavgifter på kjøpesentrene utenfor sentrum), så du skal ikke se bort ifra at dette blir realitet om kort tid - dog uten de gamle bombodene... Disse bodene burde forøvrig forgylles og stilles ut som et monument over komplett politisk udugelighet. Det er vel omtrent det eneste fornuftige man kan gjøre med dem. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Jeg bekrefter hermed at det er 1. april i dag og at det var jeg som laget "oppslaget" fra aftenposten.no i Photoshop. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg bekrefter hermed at det er 1. april i dag og at det var jeg som laget "oppslaget" fra aftenposten.no i Photoshop. Hehe, bra at det var deg og ikke Aftenposten som kjørte denne da, så får vi håpe at ingen politikere er innom her og får smarte idéer :!: Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Nå kan det se ut som aprilspøken min (dessverre) kan bli virkelighet: http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag...icle1101295.ece For å minske biltrafikken kan det bli aktuelt å ta betalt for at du tar bilen og ikke beina når du skal handle på et kjøpesenter nær deg. Trondheim Ap lanserte dette forslaget tidligere i år til store protester fra velgerne. Mangel på lovhjemmel hindret imidlertid forslaget. Trondheimspolitikerne ba Samferdselsdepartementet utrede saken videre. En fersk rapport laget på vegne av Miljøverndepartementet foreslår nå det samme. Også Samferdselsdepartementet og Kommunal- og regionaldepartementet har vært med på å bestille rapporten - som foreslår at det skal bli mindre fristende å kjøre bil for å handle, skriver NRK. Hensynet til butikkene i sentrum er en annen begrunnelse for forslaget. Med andre ord er forslaget slående likt det Trondheim Ap vedtok i sin miljøpakke på årsmøtet i februar. Jeg prøver å lage aktuelle og troverdige aprilspøker, men ikke så aktuelle som dette. Jeg beklager, jeg ante ikke at myndighetene bruker aprilspøker som en idébank. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Der ser du, var det jeg sa :!: Du får ta en annen en neste år, feks staten fjerner alt av avgifter på bil, å håpe de tar den ideen også. Men det skjer aldri med de rødgrønne, de skal bare tyne alle penga ut av oss. Bare ikke ta en april spøk om at staten dobler avgiftene på bil, for da ser nok Kristin Halvorsen det og det blir fort en realitet. uff uff.... klarer ikke skjønne at det er mulig å stemme på en gjeng kommunister som Sv & co. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Herregud, fra og med neste valg så stemmer jeg FRP i protest, dette er rett og slett helt utrolig latterlig. Grunnen til at jeg ofte kjører til butikkene er ikke fordi jeg er så lat, men fordi jeg skal kjøpe ne hel del ting, å drasse rundt med møbler og store og tunge ting under armen og inn på en svett buss føler ikke jeg at er helt på sinn plass.. Dett er faen meg usosial politikk og kreve penger ut av folk på denne måten. Dette resulterer IKKE i at folk kjører mindre bil, men de må betale mer for å kjøre bil. Dette er rett og slett fakta etter min mening, jeg tjener 200.000 kr i året, eier leilighet og har 2 biler, jeg går ofte til butikken jeg når jeg ikke trenger å kjøre bil, men det er ofte jeg må kjøre og, helt utrolig politikk i det landet her egentlig, staten vedtar "tiltak" i hytt og pine bare for å krafse til seg mest mulig penger.. (selvom pengene i dette tiltaket skal gå til butikken, men alle som handler må jo betale 25% mons på ikke-matvarer, så det går vel opp i opp) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå