zpitx Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg har lastet ned flere spill til min A500 , men de ligger på pc'en min. Jeg har da tenkt å legge spillene over på disketter , hvordan kan jeg da endre filsystemet på diskettene slik at de fungerer på Amigaen min? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Du må gjøre det "andre veien". Legg først over på en 720kB diskett (lukk det ene åpne hullet på toppen av disketten. Diskettstasjonen tolker det da som om det er en 720kB diskett. Så har Workbenchen på Amigaen en slags emulator som leser ting ut fra PC-formaterte disketter. Jeg husker desverre ikke hvordan man satt det opp(er noen år siden sist jeg peta på en Amiga500 ), men jeg mener du skulle legge til en fil i "devs". Amigaen får da opp "to versjoner" av diskettstasjonen; DF0 (vanlige) og PC0(den som leser pc-disketter). Så kan du kopiere filene fra PC0 og lagre dem på en Amiga formatert(800kB) diskett i DF0. Lenke til kommentar
zpitx Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Problemet er at det er en helt ordinær A500 uten hdd med workbench. Kan det la seg ordne med Xcopy eller hva det nå heter ? Lenke til kommentar
jawisa Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Uhm, alle Amigaer kan kjøre Workbench, også de uten harddisk. Du må boote med en workbench-diskett fra kickstart skjermen.... Lenke til kommentar
zpitx Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Ok , men problemet er der likevel , jeg må få Workbench fra pc'en til Amigaen. Jeg har faktisk ikke en eneste levende Amiga diskett igjenn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå