Gå til innhold

Canon 18-55 vs Sigma 17-70

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vurderer å bytte ut kit-objektivet EF-S 18-55 3.5-5.6

Har da tenkt litt på Sigma 17-70 2.8-4.5, men er litt usikker... Det jeg da lurer på er hvor mye bedre (hvis det i det hele tatt er bedre) er det enn kit-objektivet?

Har ikke klart å finne en god test hvor disse blir sammenliknet, men har lest enkelte steder her at Sigmaen ikke er helt 100% i vidvinkel-enden, men hvordan er den sammenliknet med kit-objektivet? Er den bedre enn kit-objektivet, er det omvendt eller er de like gode/dårlige i den enden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sigmaen er nok ikke noe dårligere, og det er vel stort sett vidåpen ved f/2,8 den har fått kritikk av noen.

Jeg opplevde Sigmaen som god oppgradering fra kitobjektivet til Nikon, dette regnes vel som bedre optisk enn Canon 18-55, så jeg tror ikke du gjør store feil.

Vurder og Tamron 17-50 f/2,8. Fordelen med denne er f/2,8 i hele brennviddeområdet. Et annent godt altenativ er Sigma 18-50 f/2,8

Endret av EspenE
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra Canon 18-55mm til Sigma 17-70mm og syntes det var en god oppgradering. Så gikk jeg over til Tamron 17-50mm, og det var enda en oppgradering. Vurdér å hoppe rett til Tamron 17-50mm. Bedre lysstyrke og bedre optisk.

Lenke til kommentar

Har Sigma 17-70 selv (Nikon versjonen riktignok), og som andre her sier så sliter det i den vide enden, opplever en god del vignettering (f/2.8 er rimelig bortkastet) i tillegg til at den sliter med hjørneskarpheten. Bortsett fra det så har det ganske god skarphet, samt et fint brennviddeområde. Men dersom du trenger f/2.8 ville jeg heller ha vurdert Tamron sin 17-50.

Lenke til kommentar
Heisann!

Vurderer å bytte ut kit-objektivet EF-S 18-55 3.5-5.6

Har da tenkt litt på Sigma 17-70 2.8-4.5, men er litt usikker... Det jeg da lurer på er hvor mye bedre (hvis det i det hele tatt er bedre) er det enn kit-objektivet?

Har ikke klart å finne en god test hvor disse blir sammenliknet, men har lest enkelte steder her at Sigmaen ikke er helt 100% i vidvinkel-enden, men hvordan er den sammenliknet med kit-objektivet? Er den bedre enn kit-objektivet, er det omvendt eller er de like gode/dårlige i den enden?

Hva med  EF-S 18-55 f/3,4-5,6 IS ?

http://www.slrgear.com/reviews/showproduct...uct/1114/cat/11

Lenke til kommentar

Hei, jeg har byttet ut kit-linsen med 18-55 3.5-5.6 IS og er kjempefornøyd. Skarpt og fint objektiv. Har sannsynligvis noe dårligere lysfølsomhet enn Sigma'en, men IS oppveier dette langt på vei ved bilder i dårlig lys dersom det ikke er for mye bevegelse (pga. lengre lukkertider). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...