Tobinor Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Heisann! Vurderer å bytte ut kit-objektivet EF-S 18-55 3.5-5.6 Har da tenkt litt på Sigma 17-70 2.8-4.5, men er litt usikker... Det jeg da lurer på er hvor mye bedre (hvis det i det hele tatt er bedre) er det enn kit-objektivet? Har ikke klart å finne en god test hvor disse blir sammenliknet, men har lest enkelte steder her at Sigmaen ikke er helt 100% i vidvinkel-enden, men hvordan er den sammenliknet med kit-objektivet? Er den bedre enn kit-objektivet, er det omvendt eller er de like gode/dårlige i den enden? Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Sigmaen er nok ikke noe dårligere, og det er vel stort sett vidåpen ved f/2,8 den har fått kritikk av noen. Jeg opplevde Sigmaen som god oppgradering fra kitobjektivet til Nikon, dette regnes vel som bedre optisk enn Canon 18-55, så jeg tror ikke du gjør store feil. Vurder og Tamron 17-50 f/2,8. Fordelen med denne er f/2,8 i hele brennviddeområdet. Et annent godt altenativ er Sigma 18-50 f/2,8 Endret 1. april 2008 av EspenE Lenke til kommentar
pederk Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg gikk fra Canon 18-55mm til Sigma 17-70mm og syntes det var en god oppgradering. Så gikk jeg over til Tamron 17-50mm, og det var enda en oppgradering. Vurdér å hoppe rett til Tamron 17-50mm. Bedre lysstyrke og bedre optisk. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har Sigma 17-70 selv (Nikon versjonen riktignok), og som andre her sier så sliter det i den vide enden, opplever en god del vignettering (f/2.8 er rimelig bortkastet) i tillegg til at den sliter med hjørneskarpheten. Bortsett fra det så har det ganske god skarphet, samt et fint brennviddeområde. Men dersom du trenger f/2.8 ville jeg heller ha vurdert Tamron sin 17-50. Lenke til kommentar
coban Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Skal du først opp til Tamron sin 17-50 så blir jo Sigma sin EX 18-55 2,8 aktuell. Prismessig så er de veldig like. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Heisann! Vurderer å bytte ut kit-objektivet EF-S 18-55 3.5-5.6 Har da tenkt litt på Sigma 17-70 2.8-4.5, men er litt usikker... Det jeg da lurer på er hvor mye bedre (hvis det i det hele tatt er bedre) er det enn kit-objektivet? Har ikke klart å finne en god test hvor disse blir sammenliknet, men har lest enkelte steder her at Sigmaen ikke er helt 100% i vidvinkel-enden, men hvordan er den sammenliknet med kit-objektivet? Er den bedre enn kit-objektivet, er det omvendt eller er de like gode/dårlige i den enden? Hva med EF-S 18-55 f/3,4-5,6 IS ? http://www.slrgear.com/reviews/showproduct...uct/1114/cat/11 Lenke til kommentar
HD-cam Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hei, jeg har byttet ut kit-linsen med 18-55 3.5-5.6 IS og er kjempefornøyd. Skarpt og fint objektiv. Har sannsynligvis noe dårligere lysfølsomhet enn Sigma'en, men IS oppveier dette langt på vei ved bilder i dårlig lys dersom det ikke er for mye bevegelse (pga. lengre lukkertider). Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg kan anbefale Sigma 18-50 f2.8 pga god lysstyrke. IS oppveier ikke for dette så lenge motivet er i bevegelse. Største ulempen ved kit-objektivene er små blendere, noe som hjelper VELDIG ved å ha maks åpning på f2.8 gjennom hele brennvidden. Lenke til kommentar
Tobinor Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Takker for svar! Jeg er mest interessert i spennet Sigmaen har (17-70) og den er litt billigere og "litt mer" lyssterk en Canons EF-S 17-85 4-5,6 IS... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå