Imsvale Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 uscchica09 fra South Carolina i USA mener følgende: If the Bible is wrong when it tells us it is infallible, then it contradicts itself. If it contradicts itself, then it is unreliable. If it is unreliable, then our faith is totally shattered and Christianity is a lie. You need to seriously reconsider your logic. http://www.bibleforums.org/forum/showthrea...0220#post940220 Skulle likt å høre hva folk mener om situasjonen når det ikke på noen måte går an å snakke fornuft når man først er så til de grader overbevist og troende. Kan også tenke meg å høre fra kristne hva de mener om dette som tilsynelatende skal være et resultat av samme tro, basert på samme hellige tekst. Snurr film. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det var noe med å stole mest på kartet eller terrenget... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det er kartet man skal stole på, ikke sant - eventuelt GPS-en? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg tror GPS'en er litt dårlig å følge hvis man beveger seg inn i snøskredområder. Da er vel øynene best. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Som vanlig så virker sarkasme og ironi dårlig skriftlig ser jeg. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Som vanlig så virker sarkasme og ironi dårlig skriftlig ser jeg. Var det ironisk, eller sarkastisk? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Verken eller, det var dønn seriøst! Det var selvfølgelig ironi, men siden sarkasme også funker veldig dårlig på slike forum så valgte jeg å slenge med det også. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hmm, gammel tråd, men står det noen vei i Bibelen at den er ufeilbarlig, uten at det kan tolkes i øst og vest som noe helt annet? Kan være et fint argument i en relgiøs diskusjon =) Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Om det ikke gjør det så sitter man jo igjen med et dilemma. Hva er feil, og hva er riktig, og hvordan skal noen være istand til å vite det? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Paven er iallefall ufeilbarlig, og jeg regner med at han kan gå god for bibelen. Iallefall fra et katolsk standpunkt Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Paven er iallefall ufeilbarlig, og jeg regner med at han kan gå god for bibelen. Iallefall fra et katolsk standpunkt Nazi ratzinger? Nææææ, tror ikke han er ufeilbarlig nei... De er vel bare flinkere til å feie slike ting under teppet kan jeg tenke meg... Bare det at de har en pave er jo en stor bløff... Hva er det han skal forestille egentlig? Guds stedfortreder eller noe slikt vissvass? For en latterlig figur! De siste ti årene i en paves liv er det jo ingen som skjønner et pip av hva fyren sier i det hele tatt jo, så hva er egentlig vistsen med en slik figur? Ikke svar, da spørsmålet er OT... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå