Gå til innhold

Informasjon om ris/pasta.


Anbefalte innlegg

Lurer på hva slags ris og pasta som er best. (Mener da hva som er sunnest, minst kcal, karbs etc)

Husker at jeg har lest noe lignende før, og det skal være brun ris/pasta?

Hvor kjøper dere det og hva slags merke/type er det.

Når jeg er på butikken ser jeg bare Jasmin ris, naturris. Har ikke sett så godt etter men har ingen aning om hva jeg bør kjøpe. Gjelder det samme når det kommer til pasta.

Og så lurer jeg litt på ris og pasta, kontra potet. Hva blir man mettest av og det er minst kcal i? Har sett at det er utrolig masse karbs i ris/pasta/spagetti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på hva slags ris og pasta som er best. (Mener da hva som er sunnest, minst kcal, karbs etc)

Sunnhet har da ikke noe med kalorier og karbohydrater å gjøre.

Spør du meg så syntes jeg det bare er positivt jo flere kal/karbo mat innerholder.

 

Pasta innerholder veldig mye kalorier og karbohydater, så hvis du helst skal ha så lite som mulig, ikke spis pasta.

 

Sunnest pasta er vel enkelt og greit fullkornspasta

Lenke til kommentar

Havard_92: Sunnhet har med hva kroppen din trenger/ikke trenger å gjøre. Er du anorektisk, er det sunt å spise over vedlikeholdsnivået ditt. Det du trenger er flere kalorier, så lite mettende matvarer med mye kalorier (f. eks. peanøttsmør) er sunt. Er du overvektig, er kalorifattig mat sunt. Om du er "normal" (hva nå enn det er), så er det viktigste å sørge for å få i seg rett type fett, mest mulig frukt, mest mulig variert mat etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...