Bruker-93156 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Du kan vel rette opp i ps? Lenke til kommentar
DHM Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Du kan vel rette opp i ps? - Ingen beskjæring eller redigering, bortsett fra å konvertere til svartthvitt. Det går vel under der Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Du kan vel rette opp i ps? - Ingen beskjæring eller redigering, bortsett fra å konvertere til svartthvitt. Det går vel under der Yes, stemmer:) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Det er faktisk veldig fornuftig å ha null cropping og null justering som tilleggsutfordring. Det gjør at man blir mer bevist på komposisjon - treffe motivet riktig og ikke fikse det i etterkant. Når det gjelder dagens bilde, så synes jeg at ideen er god, men det treffer ikke helt. Det er noe i bakhodet mitt som har lyst til å se mer av bygningen. Alternativt så burde du stått rett ovenfor, slik at midten av bildet går midt i vinduene for å skape en trekant. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Søkerbildet mitt er kjevt... så ting blir crappy.. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Det er faktisk veldig fornuftig å ha null cropping og null justering som tilleggsutfordring. Det gjør at man blir mer bevist på komposisjon - treffe motivet riktig og ikke fikse det i etterkant. Når det gjelder dagens bilde, så synes jeg at ideen er god, men det treffer ikke helt. Det er noe i bakhodet mitt som har lyst til å se mer av bygningen. Alternativt så burde du stått rett ovenfor, slik at midten av bildet går midt i vinduene for å skape en trekant. Tom Kanskje jeg skal ta meg utfordringen å ta ett nytt bilde av denne byggningen en annen dag i april. Men hvis jeg skal skifte sted å stå på, må jeg klatre itrær, evt ha med stige. Pluss det er under oppbygging rettved siden av, og de er ikke så happy sist jeg prøvde å klatre der. Men skal tenke på det. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) 5 April Dagens bilde er av mors gamle sykkel som vi har, den har vi hatt så lenge som jeg kan huske. Og ble idag da min modell. Hvor jeg har tatt bilde av den spiller ikke så stor rolle, men jeg ble godt fornøyd med bilde etter ca en halvtimes jobb. Tittel: Flatlands Iso 100 48 mm f/8.0 1/400 sec Kommentarer taes imot med takk Endret 7. april 2008 av Eirikant Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Får å få en mer surrealistisk følelse hadde dte vært best om den var rett, og man så hele hjulet[ene] Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Får å få en mer surrealistisk følelse hadde dte vært best om den var rett, og man så hele hjulet[ene] Sykkelen står på toppen av taket, det var umulig å få med bunnden av hjulene hvis sykkelen skulle stå rett, hjulene sitkker ned på andre siden av taket, mens støtten stikker ned "mot" oss. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Står det slik hele tiden? Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 En sykkel på taket hele tiden? nei. Langt ifra, var bare ett forsøk på å være kreativ:P Men naboene stirra litt da når jeg stod der og satt en sykkel på taket. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hmm, tenkte det var noe vindhane av noe slag =/ Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Hmm, tenkte det var noe vindhane av noe slag =/ Heh, nei det er en ordentlig sykkel, som jeg brukte rimelig langtid på å få opp der:) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Du kunne fått en kompis til å holde den der da, midt på taket, og clonet han bort etterpå, evt tatt to bilder, et med sykkel og person og et uten sykkel og person. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Jeg kunne, men cloning går i redigering. Og da ville jeg brutt - Ingen beskjæring eller redigering, bortsett fra å konvertere til svartthvitt. =) Men ellers var det en god ide. Som jeg kanskje kommer til og prøve senere for gøy for å se om det virkelig blir bedre forskjell. Endret 5. april 2008 av Eirikant Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 daså, idiotiske utfordringer Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 daså, idiotiske utfordringer Idiotisk mot noen ting kanskje, men man blir jo bedre av de hehe Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 daså, idiotiske utfordringer Tvert imot. Det lærer deg å tenke deg om og fokusere på å komponerere og eksponere riktig når du tar bildet, og ikke satse på at Photoshop redder ræva di i ettertid. Men det regner jeg med at du allerede vet Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå