Moskusrotte Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei. Kjøpte meg scooter for noen dager siden (Yamaha JOG-R 2003) med en gammel nabo, så den var ikke trimmet. Jeg har ikke så veldig peiling på motor, så jeg har noen spørsmål jeg lurer på: -Jeg kjøpte et MK effektanlegg til ca 1,500 kr, det var plombert, men går scooteren likevel bedre med et plombert eff.anlegg enn org.anlegg? -Hvordan tar jeg ut variator ringen eller hva det heter, og er det vanskelig? eventuelt, hva blir toppfarta med effektanlegget, og uten variatorringen? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei. Kjøpte meg scooter for noen dager siden (Yamaha JOG-R 2003) med en gammel nabo, så den var ikke trimmet. Jeg har ikke så veldig peiling på motor, så jeg har noen spørsmål jeg lurer på: -Jeg kjøpte et MK effektanlegg til ca 1,500 kr, det var plombert, men går scooteren likevel bedre med et plombert eff.anlegg enn org.anlegg? -Hvordan tar jeg ut variator ringen eller hva det heter, og er det vanskelig? eventuelt, hva blir toppfarta med effektanlegget, og uten variatorringen? Takk for alle svar MK anlegget ditt er plombert. Mulig Scooteren din går bedre med dette anlegget (men det kan ikke være mye?). Det skal ihvertfall være lik hastighet med plombert effektanlegg og plombert orginalanlegg. Ta ut plomba i effektanlegget ditt du. Fin guide til hvordan man løsner variatoren Med et uplombert effektanlegg, uten variatoringen vil du vel oppnå rundt 70-80km/t. Lenke til kommentar
Moskusrotte Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Okei, det var bra guide! Men visst man skal ha ut plomberingen i eff.anlegget må man ikkje skjære potta i to og sveise den igjen da? Tror du den vil gå bra visst jeg BARE tar ut variatorringen, men ikke tar ut plomba i eff. anlegget? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Da vil den gå i ca 50-60km/t på sletta. Husk for all del å skifte dyse til ca 10-15% større enn original. Lenke til kommentar
Moskusrotte Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Da vil den gå i ca 50-60km/t på sletta. Husk for all del å skifte dyse til ca 10-15% større enn original. Hva skjer visst jeg ikke gjør det da? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Da vil den gå i ca 50-60km/t på sletta. Husk for all del å skifte dyse til ca 10-15% større enn original. Hva skjer visst jeg ikke gjør det da? Hvis plomba er tatt vil den mest sannsynlig skjære seg ganske snart.. Da den får for lite bensin i forhold til luft Lenke til kommentar
Moskusrotte Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Da vil den gå i ca 50-60km/t på sletta. Husk for all del å skifte dyse til ca 10-15% større enn original. Hva skjer visst jeg ikke gjør det da? Hvis plomba er tatt vil den mest sannsynlig skjære seg ganske snart.. Da den får for lite bensin i forhold til luft Ok, trenger jeg å skifte dyse selvom jeg bare skal ta ut ringen, og ikke fjerne plomba i eff.anlegget ? Som du ser, så er jeg mildt sagt nybegynner Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Er nok at du skifter når du tar plomba Lenke til kommentar
Moskusrotte Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Ok, da ordner det seg, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Moskusrotte Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) OK, takk for hjelpen Men hvist jeg skal fjerne plomba i eff.anlegget, hvilken dyse må jeg kjøpe da? (link?) Endret 1. april 2008 av liverpool-dan Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 OK, takk for hjelpen Men hvist jeg skal fjerne plomba i eff.anlegget, hvilken dyse må jeg kjøpe da? (link?) Ca 5-10 over det du har nå. En dyse er en skrue du skrur inn i forgasseren. Fås på en vanlig mc-butikk. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Helst 10 over med effektanlegg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå