Aak1 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 To veldig forskjellige portretter av Ida Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det øverste er definitivt best, high-key på høy klasse. Klærne virker bevisst valgt, de er blenda-hvite (rene hvitfarger) og har spennende farger. En liten detalj du kan se mer på er armen som knapt kommer frem nederste, venstre hjørne. Den kan muligens virke litt forstyrrende siden den ikke passer helt inn og ender opp i et hjørne (oppsiktsvekkende kanskje). Du kan også se om du vil ha en vignetting på som presser fokuset opp mot ansiktet, for å gjøre bildet enda lettere å se på, men det kan kanskje bryte litt med den "cleane looken". Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det er noe hår som stikker ut fra hetten på (det første) bildet sin høyre side som jeg gjerne skulle ha sett at ikke var der. Ellers syns jeg dette er meget bra gjennomført. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 En liten detalj du kan se mer på er armen som knapt kommer frem nederste, venstre hjørne.Går ut fra at du mener "den andre venstre" ;-) Enig i at den godt kunne vært utelatt; den tilfører ikke bildet noe, og forstyrrer kanskje mest. Dessuten tror jeg at jeg ville vært mer fortrolig med et litt mer kvadratisk utsnitt, og det vil passe perfekt med det flotte 5x7-formatet (13x18cm)... Jeg synes det også er _litt_ (ikke plagsomt mye) sjenerende at hetten brenner ut rundt ansiktet hennes. Uansett - et flott portrett! Det andre bildet blir jeg ikke like fortrolig med. Mulig det er fordi lyssettingen minner meg mye om typisk feil ved engangskameraer - fyrer av blitsen og "brenner ut" ansiktet, mens resten er nokså mørkt. Jeg tror du kan hente det inn litt inn ved å trekke litt i spakene i Photoshop i ettertid - ved f.eks. å påføre en kraftigere sirkulær vignettering og samtidig dempe høylyset i bildet noe. Har prøvd å vise hva jeg mener her: Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Ja, du har rett. Din version ble mye bedre. Jeg skal også clone/croppe bort den armen på det første bilde. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Tror du med fordel kunne droppa lyset som kommer fra din venstre side på det første? Kunne sikkert klart meg uten skyggen fra håret hennes. Kanskje tatt igjen glideløsen på genseren også? Tror det ville blitt renere da. Feks opp med glidelås og kutte bilde over puppa. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Tror du med fordel kunne droppa lyset som kommer fra din venstre side på det første? Kunne sikkert klart meg uten skyggen fra håret hennes. Kanskje tatt igjen glideløsen på genseren også? Tror det ville blitt renere da. Feks opp med glidelås og kutte bilde over puppa. Det var hårlyset som sto på. Men jeg synes det ble litt kult jeg. Det ble litt lys på håret, og de skyggene gir bildet et litt mer "rough" look. Og jeg tror det har blitt litt "tight" med glidelåsen helt opp. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det er da ikke hårlyset som gir den skyggen jeg tenker på ? Hårlyset er da vel plassert bak? ^^ Ser jo refleksjonen i øyet. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Det er da ikke hårlyset som gir den skyggen jeg tenker på ?Hårlyset er da vel plassert bak? ^^ Ser jo refleksjonen i øyet. Det er en softbox forfra og en paraply til høyre for meg, og et hårlys på skrå over modellen på min venstre side. Kan hende softboksen og hårlyset var litt mye til venstre. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Likte det første best, utrolig fine øyne på jenta:) Synes du har gjort en bra jobb her, har egentlig ingenting og si noe på Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 En liten detalj du kan se mer på er armen som knapt kommer frem nederste, venstre hjørne.Går ut fra at du mener "den andre venstre" ;-) Mente nok høyre ja:) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Yeah! Mobil-nummeret var? Nr 2 likte jeg ikke, ble så flatt i ansiktet, men resten bra. Nr 1: Om jeg ser bort i fra bakgrunnen (Kan se skygger) så likte jeg dette meget bra! Den kunne vært lysere, men det går slik også! Meget pene øyne (På to måter, fine og bra etterbehandlet) og lyssettingen duger (Ole tok seg av den hårskyggen) Vet ikke om jeg villa ha kuttet opp til over ermet (Skille mellom hud og genser) i bunn, og også gjort ansiktet mindre sentrert ut ifra sidene. Denne jenta må du ta vare på, hiv henne forran lerrette igjen så får du nok enda flere bilder! Edit: Øynene er ikke vannrett, vet ikke helt om det har noe å si, men du kan jo sjekke. Endret 1. april 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Jeg har ikke redigert på øynene i det hele tatt. Jeg har mange flere bilder av hende. Skal ta flere også.. Hun er hovedmodellen i porsjektet mitt. Kan poste flere senere Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Gi henne mitt da! Haha, venter på flere bilder jeg da Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hahaha, din slask marius ;P Flotters førstebilde forresten Det meste er sagt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå