Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbåndsdeling - igjen

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg skal: Sette opp 3stk pcer som alle skal dele samme bredbåndstilkobling.

Jeg har koblet en 4 ports bredbåndsrouter til adsl modemet. To av pcene er allerede på nett. Begge disse pcene har Windows Xp. Men den siste pcn får jeg ikke på nett. Denne pcn har Windows 98. På de to andre pcene får jeg et grønt lys i routeren som viser at det er kobling mellom pc og router. Dette kommer ikke opp når jeg har koblet i kabel fra win98 maskina til router. Jeg har testet at kabelen er ok og nettverkskortet er også ok installert. Hva kan være feilen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bredbånd i 98 er generelt sett et jævla styr å få til, for det er programmert til å tro at internett over netverk er helt utenkelig og at eneste mulighet er modem/isdn. Det er vel sikkert mulig på en måte å få det til men vil nok anbefalle å legge inn et OS som forstår seg bedre på nettverk, w2k, xp, linux osv, osv, osv,

Lenke til kommentar
bredbånd i 98 er generelt sett et bidige styr å få til, for det er programmert til å tro at internett over netverk er helt utenkelig og at eneste mulighet er modem/isdn. Det er vel sikkert mulig på en måte å få det til men vil nok anbefalle å legge inn et OS som forstår seg bedre på nettverk, w2k, xp, linux osv, osv, osv,

et styr? bare å sette på automatisk ip så fikser jo resten av seg selv. funka i hvert fall hos meg.

Lenke til kommentar
bredbånd i 98 er generelt sett et bidige styr å få til, for det er programmert til å tro at internett over netverk er helt utenkelig og at eneste mulighet er modem/isdn. Det er vel sikkert mulig på en måte å få det til men vil nok anbefalle å legge inn et OS som forstår seg bedre på nettverk, w2k, xp, linux osv, osv, osv,

Pisspreik.

Forøvrig er "bredbånd" et diffust begrept i denne sammenheng. Er det snakk om kun å motta ip fra en dhcp router ? Da er det bare å velge "automatisk ip" elns i instillinger for tcp/ip koblet til nettverkskortet ditt i "nettverk". Ellers vil jeg heller anbefale å skru av dhcp på routeren din, og tildele maskinene ip selv, da du kan forwarde porter til maskinene dine osv.

Lenke til kommentar

det er jo automatisk oppsett til 98 maskiner når du setter opp nettverk i XP, lettere kan det ikke bli!!!

bare til å følge instrukser. så får du driver diskettt automatisk

jaja, så skal det nok gå bra

*trøtt*, så svarer litt fyllikkaktig sikkert :woot:

Lenke til kommentar

Ja, det magiske er og krysse av for og aldri slå et nummer i Ie.

Det er ikke værre ser du.

Lenke til kommentar

At det ikke lyser i routeren, er tegn på at det ikke er fysisk link mellom 98.maskinen og routeren.

1. Test en av de andre maskinene i den porten som 98-maskinen er koblet til. hvis du ikke får link da heller, så er det noe gale med routeren.

2. Test kabelen som 98-maskinen bruker, på en av de andre maskinene. funker den?

3. test 98-maskinen mot en annen port på routeren med en kabel som du er 200% sikker på virker. hvis du ikke får link nå, så er det nettverkskortet som ikke virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...