Gå til innhold

AprilFest - yackUp - 20 bilder

Anbefalte innlegg

Hei!

Deltakernivå: Pingle..

Utstyr: Canon EOS 30D + Tamron 17-50 f2.8 + evnt. utstyr jeg får låne den første uka (da jeg er utplassert i fotobutikk)

Utfordingen er som følger:

Levere minst 20 OK bilder i løpet av perioden, med ditto OK tittel!

Bildene vil bli lagt ut i denne posten, så følg med!

Beklager forskjellig størreser på bildene, skal holde meg til en fast fremover (fra og med 6. April)

--------------------------------------------------------

1. April - Take off

post-139138-1207483467_thumb.jpg

2. April - Fredsmåke

post-139138-1207482851_thumb.jpg

4. April - Yellow

post-139138-1207482872_thumb.jpg

5. April - 2,5 minutters stillhet..

post-139138-1207483341_thumb.jpg

6. April - Sort/grått

post-139138-1207483491_thumb.jpg

Merk: Dette bildet er rett fra kamera, kun resized, intet annet :)

Endret av yackup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dag 1 - Begynnelsen.

Jeg vil gjerne presisere at alle bilder jeg legger ut vil jeg mer enn gjerne ha kritikk på!

Tatt med Canon 70-200 f4 IS USM (!)

Bildetittel: Take off

post-139138-1207078326_thumb.jpg

Dratt i Rawconverteren her, samt unsharp mask (for mye?), crop og lagre for web 70%.

Väd tycks?

Endret av yackup
Lenke til kommentar
Helt enig i det du sier, ser det nå. Men jeg var noe uheldig når jeg tok bildet, så det er ikke mer luft foran Donald..
Da bør du croppe tettere rundt stjerten...

Et annet utsnitt her, bedre?
Nei, jeg tror du heller bør ha det i retning av dette, evt med enda mer luft foran (på et nytt bilde):

post-7280-1207119255_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bildet holder en for lav billedmessig kvalitet til at det er mulig å gjøre tilstrekkelige beskjæringer for å oppnå ønsket utsnitt.

I tillegg vil jeg legge til at stokkender er såpass lette å komme innpå, slik at beskjærin egentlig ikke skal være nødvendig.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne presisere at alle bilder jeg legger ut vil jeg mer enn gjerne ha kritikk på!
Lett for deg å si, som har holdt på med fuglefoto i lang tid. Dette er et av mine første forsøk, så vennligst spar deg for spydighetene, Gissan.

Jeg ga deg kritikk som jeg ville gitt alle andre bilder, og det er det du spør etter.

Skarpheten er ikke god nok, og det er veldig mye støy i bildet. Jeg ser at du har tatt bildet med 70-200/4L. Går det ann å få se originalbildet?

Å komme tett på stokkender har ingenting med fuglefotografering å gjøre, og hvorvidt jeg har drevet meg det er i aller høyeste grad uaktuelt i denne sammenhengen. Man trenger ikke være god med kameraet (jeg sier ikke at jeg er det) for å kunne ta et fint stokkandportrett med 70mm brennvidde, da fuglen er såpass sky at den ikke har noen problemer med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...