Kurt Grusom Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Hei! Deltakernivå: Pingle.. Utstyr: Canon EOS 30D + Tamron 17-50 f2.8 + evnt. utstyr jeg får låne den første uka (da jeg er utplassert i fotobutikk) Utfordingen er som følger: Levere minst 20 OK bilder i løpet av perioden, med ditto OK tittel! Bildene vil bli lagt ut i denne posten, så følg med! Beklager forskjellig størreser på bildene, skal holde meg til en fast fremover (fra og med 6. April) -------------------------------------------------------- 1. April - Take off 2. April - Fredsmåke 4. April - Yellow 5. April - 2,5 minutters stillhet.. 6. April - Sort/grått Merk: Dette bildet er rett fra kamera, kun resized, intet annet Endret 6. april 2008 av yackup Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Dag 1 - Begynnelsen. Jeg vil gjerne presisere at alle bilder jeg legger ut vil jeg mer enn gjerne ha kritikk på! Tatt med Canon 70-200 f4 IS USM (!) Bildetittel: Take off Dratt i Rawconverteren her, samt unsharp mask (for mye?), crop og lagre for web 70%. Väd tycks? Endret 1. april 2008 av yackup Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Poenget er at du skal velge maks. et bilde per dag - så hvis du har flere blinkskudd, så må du legge de andre ut i bildekritikken. Edit: Yackup var flink og ryddet opp Tom Endret 1. april 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Beklager, du får ha meg unnskyldt.. [/offtopic] Endret 2. april 2008 av yackup Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg likte ikke utsnittet. Du skulle croppet det til liggende, og hatt mye mer luft foran anda. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Jeg likte ikke utsnittet. Du skulle croppet det til liggende, og hatt mye mer luft foran anda. Helt enig i det du sier, ser det nå. Men jeg var noe uheldig når jeg tok bildet, så det er ikke mer luft foran Donald.. Et annet utsnitt her, bedre? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Helt enig i det du sier, ser det nå. Men jeg var noe uheldig når jeg tok bildet, så det er ikke mer luft foran Donald..Da bør du croppe tettere rundt stjerten... Et annet utsnitt her, bedre?Nei, jeg tror du heller bør ha det i retning av dette, evt med enda mer luft foran (på et nytt bilde): Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Den var ikke dum, nei Får prøve igjen i dag Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 For balansens skyld, jeg likte den opprinnelige crop'en bedre. Mer luft under vingene, bokstavelig talt. Det kommer an på hva du vil formidle: er det anda i seg selv som er i fokus? Eller det at den flyr? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 For så vidt enig. En kombinasjon kunne blitt bra; luften under vingene på originalcroppen, lite luft bak som i K-ryengs versjon.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Bildet holder en for lav billedmessig kvalitet til at det er mulig å gjøre tilstrekkelige beskjæringer for å oppnå ønsket utsnitt. I tillegg vil jeg legge til at stokkender er såpass lette å komme innpå, slik at beskjærin egentlig ikke skal være nødvendig. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Lett for deg å si, som har holdt på med fuglefoto i lang tid. Dette er et av mine første forsøk, så vennligst spar deg for spydighetene, Gissan. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg vil gjerne presisere at alle bilder jeg legger ut vil jeg mer enn gjerne ha kritikk på! Lett for deg å si, som har holdt på med fuglefoto i lang tid. Dette er et av mine første forsøk, så vennligst spar deg for spydighetene, Gissan. Jeg ga deg kritikk som jeg ville gitt alle andre bilder, og det er det du spør etter. Skarpheten er ikke god nok, og det er veldig mye støy i bildet. Jeg ser at du har tatt bildet med 70-200/4L. Går det ann å få se originalbildet? Å komme tett på stokkender har ingenting med fuglefotografering å gjøre, og hvorvidt jeg har drevet meg det er i aller høyeste grad uaktuelt i denne sammenhengen. Man trenger ikke være god med kameraet (jeg sier ikke at jeg er det) for å kunne ta et fint stokkandportrett med 70mm brennvidde, da fuglen er såpass sky at den ikke har noen problemer med deg. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Joda, første to linjene er flotters, kritikk liker jeg. Siste to linjene derimot, synes jeg var en smule nedlatende. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Dag 2; Litt fugl + mye photoshop og ditto utprøvnig, er lik dette. Hva synes dere? Edit: Her var bildet for 2. April. Endret 6. april 2008 av yackup Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 synes egentlig den var ganske stilig. skikkelig Tegneserie-effekt. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Jo takk Likte den selv også, skjønte ikke hvorfor ingen sa noe XD Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 skjønte ikke hvorfor ingen sa noe XD Kanskje fordi du har beveget deg et godt stykk vekk fra fotografier i tradisjonell forstand. Pytt, syns det er moro med PS selv og liker å leke med etterbehandling. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Det er da like fullt et bilde på linje med andre jeg måtte levere inn til aprilfesten.. Her kommer månedens macrobilde: Edit: Her var bildet for 4. April. Noen synspunkter? Endret 6. april 2008 av yackup Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Heihei. Det siste bildet var bra! Fine farger og fin blomst. Fokus og skarphet ser også ut til å være veldig bra, men bildet er litt for lite til å være helt sikker. Forstørrelsen er også veldig bra. Godt jobba! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå