Kvinnorna Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Hei alle sportsmenn, kvinner, trenere og alle dere andre på forumet! Jeg skal i morra igang med en skikkelig hard "kur" kombinert med trening med kun ett mål, bli MINIMUM 12kg lettere på 60dager. Nå har jeg gått fra 72kg til 90.5kg (idag) for å vise andre hvor fort man kan komme seg ned i vekt, og timingen er rett i smørøyet for de som tenker sommer og strand.. Du leste rett, jeg har gått opp nesten 20kg for å bevise at dette lar seg gjøre med disiplin, rett kosthold og kondisjonstrening. Har nemlig gjort det ei gang før, men måtte opp i vekt for å bevise det på nytt. Kostholdet: Mandag - Søndag: Frokost (08.00) = Havregryn (m / vann) Lunch 1 (10.00) = 1knekkebrød(av og til grovbrød) med magert pålegg (kokt skinke, kalkunskinke, birkebeiner..) Lunch 2 (13.00) = 1-2knekkebrød med magert pålegg. Eventuelt eple eller pære. Middag (16.00) = Kylling (UTEN skall), kalkunfilet, kyllingfilet, biff. Med andre ord karbohydrat fattig måltider. Kvelds (19.00) = Frukt eple eller pære. Eventuelt 1grov skive med magert pålegg. Alle måltider er selvfølgelig tilbrakt med vann, og uten smør/melk. Brus, snop, chips Trening: 40min løping hver dag. (noe kortere i start fasen, jeg er tung nå, og vil bli mer mot slutten som kondisen blir bedre) Situps 3*30, alle tre sider. Noe lett styrketrening. Totalt 1drøy time hver dag med trening. Hva mener folket? Jeg vil veie vekta hver tirsdag, altså med ei ukes intervall. Skal jeg laste opp bildet av magen (uten ansikt), har masse fettceller i magen så den er bare stoor! Endret 31. mars 2008 av lokalen Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Bra det er flere som starter deff i disse tider, så kan vi motivere hverandre. Har du regnet på noe kcal mengde for de måltidene du setter deg der? Virker som du går veldig lavt? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 starta slankinga for alvir i dag jeg også. dampede grønnsaker og tunfisk, samt frukt. namnam. skal ned 10 kilo Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Ville seriøst lagt om dietten, det der så ikke akkurat sunt ut. (Iform av aaalt for lite næring). Endret 1. april 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nå har jeg gått fra 72kg til 90.5kg (idag) for å vise andre hvor fort man kan komme seg ned i vekt, Det høres mer ut som om du har gått fra 72 til 90,5 fordi du har slanket deg alt for hardt, men det er kanskje bare meg? Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Ville seriøst lagt om dietten, det der så ikke akkurat sunt ut. (Iform av aaalt for lite næring). Har kjørt identisk deffekur over en 2måneders periode for et par år siden, og det gikk fint den gang. Har ikke regnet over antall kalorier enda som nevnt ovenfor, men hvilke endringer foreslår du jeg foretar i kostholdet for å få det "sunt". Du må ikke glemme dette er deffing, og skal kun vedvare over kort tid. Over en lengre periode er jeg helt enig at dette faktisk er farlig, med tanke på for lite næring. edit: quote til stian: det virker kanskje sånn, og ja jeg gikk vel opp til en 75-76 etter å ha gått ned til 72, og ble liggende der... derfor gikk jeg "kun" opp drøye 12kg, for å bevise at det lar seg gjøre. Endret 1. april 2008 av lokalen Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Hvem har sagt at det ikke går an å gå opp i vekt? Men hvis det ikke spiller noen rolle for deg om du går ned i fett eller muskelmasse, så lenge du går ned i vekt, så vil du sikkert rase ned i vekt med dette opplegget, inntil kroppen går inn i starvation mode. Spesielt på deff er det viktig med nok protein, og hvor er fettkildene dine? For å brenne fett må du innta fett. Greit nok at det er litt fett i f.eks kylling, men en filet eller to til middag, en gang i døgnet er ikke i nærheten av å dekke behovet ditt engang. Edit. Og f.eks det med kveldsmat. Du sier "1 brødskive" eller "1 pære". Det viser jo også hvor lite gjennomtenkt dette opplegget er. Ville seriøst regnet ut i detalj, hvor mange gram du får i deg av karb, prot og fett, samt totale kcal. Lagt meg omlag 500kcal i underskudd, og sett hvordan det går derfra. Endret 1. april 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Edit. Og f.eks det med kveldsmat. Du sier "1 brødskive" eller "1 pære". Det viser jo også hvor lite gjennomtenkt dette opplegget er. Store deler av dette deffe programmet har jeg mottatt av en som har drevet med trening i årevis, og de fruktenhetene på slutten har jeg lagt inn selv. Ble anbefalt brød/knekkebrød med magert pålegg. Ellers som jeg ikke har nevnt her skal det drikkes proteinshake etter endt trening. Det kan godt være denne kuren er litt i det meste laget, og skal ta det du sier til ettertanke, men istedenfor å komme meg "hvor lite gjennomtenkt" dette er, kom med tips og hjelp istedenfor. Dette er gjennomtenkt over en hel måned, men at jeg har tatt feil av hva som faktisk burde spises er en annen sak. Som sagt jeg har gjennomført lignende før, og jeg lever enda. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Og denne personen som har trent i årevis, gidder ikke engang å regne ut kaloriene? "Nutrition for newbies" på t-nation er en fin artikkel som går generelt på kosthold. Sjekk så ut "diett og deffing" delen av treningsforum.no. Les sticky's og bruk søkfunksjonen der. Du vil finne veldig mye informasjon. Lykke til. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Dette her er på ingen måte noen ”deff”. Deffing er når man legger seg i et kcal underskudd litt under det man forbruker, for å bevare mest mulig muskelmasse samtidig som man skal få bort fett. Dette er det overhode ikke tatt høyde for her. Dette er et standard slanke opplegg. Kunne det vært satt opp mye bedre, ja klart. Men uansett veier de helsemessige fordelene man oppnår ved å slanke seg 15 kilo, opp for et litt mangelfullt kosthold. Så lenge det fungerer for deg er det bare å kjøre på. Men hvis du har gjort dette for 2 år siden og har gått opp 15 kilo etter den tid, forteller dette meg at det kanskje ikke var den beste dietten. Den beste dietten er den du klarer å følge! Men lykke til Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Dette her er på ingen måte noen ”deff”. Deffing er når man legger seg i et kcal underskudd litt under det man forbruker, for å bevare mest mulig muskelmasse samtidig som man skal få bort fett. Dette er det overhode ikke tatt høyde for her. Dette er et standard slanke opplegg. Kunne det vært satt opp mye bedre, ja klart. Men uansett veier de helsemessige fordelene man oppnår ved å slanke seg 15 kilo, opp for et litt mangelfullt kosthold. Så lenge det fungerer for deg er det bare å kjøre på. Men hvis du har gjort dette for 2 år siden og har gått opp 15 kilo etter den tid, forteller dette meg at det kanskje ikke var den beste dietten. Den beste dietten er den du klarer å følge! Men lykke til Takker for tilbakemelding! Da får jeg legge det under kategorien "slankekur" hehe. Er helt enig i hva du sier, med tanke på "jojo" slanking. Etter endt diett skal det fortsettes med jevnlig trening, og et sunt kosthold for å holde seg nede i vekt. Det er jo halve slankingen å faktisk holde seg når man er kommet ned! Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Takker for tilbakemelding! Da får jeg legge det under kategorien "slankekur" hehe.Er helt enig i hva du sier, med tanke på "jojo" slanking. Etter endt diett skal det fortsettes med jevnlig trening, og et sunt kosthold for å holde seg nede i vekt. Det er jo halve slankingen å faktisk holde seg når man er kommet ned! Problemet med å gå så lavt på mat/kcal inntak er at kroppen tenker hva kan den gjøre for å kompensere dette, og få nok energi? Fett er energi lager nr 1 i kroppen, 1 et kilo fett er det ca 8-9000 kcal!! Så har du 15 kilo overflødig fett på kroppen har du 120000 til 135000 kcal ekstra!! Det kverves nesten ikke noe kcal heller for å vedlikeholde 1 kilo fett, så selv om du mister 5 kilo fett går ikke din forbrenning noen betydelig ned. Ergo er blir ikke kroppen din noe mer effektiv med tanke på hvor mange kcal den bruker. Hvis du bruker 2500 kcal om dagen vil du fortsatt nesten bruke det samme selv om du går ned noen kilo i fett. Henger du med så langt? Nå kommer vi til kroppens løsning på dette ”problemet”. Hvis du forbruker 2500 kcal om dagen og du begynner å spise 1000 kcal om dagen vet ikke kroppen din hvor lenge dette vil vare. Og siden kroppen bare er opptatt av og overleve må den finne en måte å bli mer energi effektiv på. Og hva på kroppen er det som kreves mye kcal og vedlikeholde, jo muskler. En kilo muskler trenger mye mer kcal for å bli vedlikeholdt. Så det mest effektive for kroppen der og da er å kvitte seg med muskelmasse. Hvis kroppen kan gå ned fra å trenge 2500kcal i løpet av en dag, til 2000kcal i løpet av en dag, så klart den vil gjøre det. Hvis den kan klare seg på 2000kcal, varer de 120000 til 135000 kcal i fett mye lenger. Og kroppen vil overleve lenger, for den vet ikke hvor lenge du har tilgang på lite mat. Så alt i alt vil du få en lavere forbrenning en det du hadde i utgangspunktet, og å legge på seg er igjen mye lettere. Så tenkt litt på dette før du kutter ut alt for mye mat. Endret 1. april 2008 av kengdal Lenke til kommentar
kdog Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Med nok fett og protein kan man kutte karbo helt. Da behøver du knapt å være sulten også... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Du leste rett, jeg har gått opp nesten 20kg for å bevise at dette lar seg gjøre med disiplin, rett kosthold og kondisjonstrening. Har nemlig gjort det ei gang før, men måtte opp i vekt for å bevise det på nytt. Venner du har? Og hvorfor bevise det enda engang? Du er klar over at du ikke er den første som slanker seg? Selv ikke i Norge. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Henger meg på Jan-Erik her.. Fikk ikke helt tak i hvorfor du skal bevise dette...? Hvem skal du bevise det for? Er det noen som tror det er umulig å gå ned 12 kg på 2 måneder? Endret 5. april 2008 av Tommy Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det er vel mer spennende hvis han prøver å bevise at han klarer å holde den vekten i, la oss si, tre år. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Eller baer lager trådstarter denne topicen fordi han mislykket med forrige slankekur som gjorde at han gikk opp igjen. Derfor må han slanke bort det han fikk på seg. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 hehe det var da veldig med kritikk som kommer her. jeg ser poengene som blir nevnt, ja jeg gjør det. 1)syns det er morro å bevise dette for både meg selv og andre. 2) ja det skal bli spennende å se om vekten lar seg holde, og det er vel den største utfordringen. 3) forrige slankekur var ikke mislykket, men i.o.m min høyde er 1.91 og jeg lå på 72kg, var det vel normalt å stige til rett i underkant av 80. ellers tar jeg gjerne imot kritikk, men la det nå være saklig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå